به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز سهشنبه در دیدار با علی شیخزاده مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به مزیتهای راهبردی استان بوشهر اظهار کرد: این استان با برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آبهای آزاد، بنادر فعال و مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری-صنعتی، بستری مهیا برای جهشهای صنعتی و استقرار صنایع مادر است.
وی بیان کرد: توسعه سرمایهگذاری مولد و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی در صدر اولویتهای مدیریتی استان قرار دارد.
استاندار بوشهر افزود: راهاندازی قریبالوقوع منطقه آزاد تجاری-صنعتی بوشهر، فرصتی طلایی برای شرکتهای بزرگ صنعتی فراهم کرده است تا با بهرهگیری از زیرساختهای موجود، زنجیره تأمین و تولید خود را توسعه دهند.
زارع عنوان کرد: باور داریم که با همافزایی میان بخش خصوصی، صنایع بومی و ظرفیتهای لجستیکی استان، میتوان هزینههای حملونقل و تولید را به شکل معناداری کاهش داد که این امر منجر به افزایش بهرهوری، رقابتپذیری بیشتر و توسعه بازارهای صادراتی در صنعت خودرو خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیرعامل سایپا گفت: انتظار میرود مجموعه مدیریت سایپا با رویکردی توسعهمحور، زمینه حضور و فعالیت جدیتر این هلدینگ در بوشهر را فراهم کند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز با استقبال از پیشنهادات استاندار بوشهر اظهار کرد: این گروه خودروسازی بهعنوان یکی از پیشرانهای صنعت کشور، توسعه همکاریهای راهبردی با استانهای برخوردار از مزیتهای اقتصادی را در دستور کار دارد.
علی شیخزاده افزود: در همین راستا، آمادگی داریم ظرفیتهای شرکتهای تابعه سایپا را برای شبکهسازی با فعالان اقتصادی استان بوشهر معرفی کنیم.
مدیرعامل سایپا با تاکید بر اهمیت بومیسازی قطعات، خاطرنشان کرد: یکی از برنامههای اصلی ما، افزایش عمق ساخت داخل و بهرهگیری حداکثری از پتانسیلهای استانی با تمرکز ویژه بر ظرفیتهای صنعتی استان بوشهر است.













