لیبرمن: نتانیاهو اسرائیل را بی‌اختیار کرده است

مشرق نیوز سه شنبه 12 خرداد 1405 - 23:44
رئیس حزب موسوم به «اسرائیل خانه ما» با اشاره به بی‌اختیار بودن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تصمیمات کابینه، عنوان کرد نتانیاهو توانایی اتخاذ هیچ تصمیم مستقلی را ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، پس از اعلام آتش‌بس در لبنان از سوی دونالد ترامپ، شماری از چهره‌ها و رسانه‌های صهیونیستی از وابستگی تصمیمات کابینه نتانیاهو به واشنگتن و عقب‌نشینی او از تهدیدات خود مبنی بر حمله به ضاحیه جنوبی بیروت انتقاد کردند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب موسوم به «اسرائیل خانه ما»، با حمله شدید به بنیامین نتانیاهو گفت: ترامپ ثابت کرده است که نتانیاهو، اسرائیل را به یک «جمهوری موز» تبدیل کرده است.

لیبرمن همچنین نتانیاهو را فردی «کاملا بی‌اراده» توصیف کرد و افزود: او توانایی اتخاذ هیچ تصمیم مستقلی را ندارد.

پیش از این، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت کابینه کنترل حاکمیت اسرائیل را از دست داده است.

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز گفت اسرائیل تحت قیمومیت کامل آمریکا قرار گرفته است.

روزنامه عبری «یسرائیل هیوم» گزارش داد آویگدور لیبرمن با حمله به نتانیاهو گفت: «او نخست‌وزیر نیست، بلکه یک عروسک است.»

«ایتامار بن‌گویر» وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی، خطاب به نتانیاهو گفت: «آقای نخست ‌وزیر، وقت آن رسیده است که به رئیس‌جمهور آمریکا بگویید نه.»

تامیر موراگ، خبرنگار کانال ۱۴ عبری نیز با انتقاد از بازگشت به سیاست «آرامش در برابر آرامش» در لبنان هشدار داد، این رویکرد همان‌گونه پایان خواهد یافت که این ایده در غزه به پایان رسید.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.