آغاز ثبت‌سفارش کشنده با سهمیه ۱۴۰۵

دنیای اقتصاد چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 00:05
سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سهمیه حوزه کشنده در سال ۱۴۰۵ برای اشخاص/شرکت‌های اعلامی دفتر صنایع خودرو، نیرو محرکه و حمل‌ونقل در سامانه اعمال شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهمیه حوزه کشنده در سال ۱۴۰۵ برای اشخاص/شرکت‌های اعلامی دفتر صنایع خودرو، نیرومحرکه و حمل‌ونقل در سامانه اعمال شده است. لازم به ذکر است ثبت‌سفارش جدید کشنده فقط برای افرادی که دارای سهمیه حوزه کشنده در سال ۱۴۰۵ هستند، امکان‌پذیر است. محل تامین ارز‌های مجاز برای این ثبت‌سفارش‌ها «صادرات خود» و «ارز خود» است و پرونده‌های ثبت‌سفارش مذکور از بررسی مجوز بهینه‌سازی معاف هستند.

پرونده‌هایی که در سال گذشته تامین ارز شده‌اند، به میزان تامین ارز انجام شده در سال ۱۴۰۴ از بررسی سهمیه معاف هستند و بدون کنترل سهمیه قادر به ادامه فرآیند خواهند بود.

ثبت‌سفارش‌های تامین ارز شده سال ۱۴۰۵ نیز بدون کنترل سهمیه امکان ادامه فرآیند ثبت‌سفارش را دارند، اما جزو مصارف سال جاری لحاظ می‌شوند.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.