نیویورک تایمز: دستور حمله به ضاحیه، اذعان به شکست راهبردی اسرائیل است

ایرنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 00:22
تهران- ایرنا- روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: دستور بنیامین نتانیاهو برای بمباران ضاحیه جنوبی بیروت به منزله اذعان به شکست استراتژی (رژیم) اسرائیل در جنگ بوده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، این روزنامه آمریکایی در این گزارش افزود: استراتژی اسرائیل بر عقب راندن حزب‌الله از طریق اشغال اراضی لبنان استوار بود اما به نظر می‌رسد اسرائیل برای استفاده گسترده حزب‌الله از پهپادهای انتحاری هدایت‌شونده با فیبر نوری آمادگی نداشت؛ این پهپادها با کابل‌هایی به طول چند کیلومتر کنترل می‌شوند و جنگ الکترونیک یا عملیات پارازیت بر روی سیگنال‌ها بر آنها تأثیری نمی‌گذارد.

نیویورک تایمز ادامه داد: این پهپادهای حزب‌الله همچنان به هدف قرار دادن سربازان و فرماندهان اسرائیلی در داخل لبنان و اسرائیل ادامه می‌دهند و حزب‌الله نیز ویدئوهای تأثیرگذاری از عملیات خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

این نشریه آمریکایی در ادامه افزود: پهپادهای حزب‌الله باعث غافلگیری و سردرگمی در ارتش اسرائیل شده‌اند، زیرا ارتش اسرائیل انتظار نداشت که این پهپادها تا این حد خطرناک باشند. در حال حاضر، نظامیان اسرائیلی در جنوب لبنان به اهداف متحرک تبدیل شده‌اند.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه خواست تا ضاحیه بیروت را به شدت بمباران کند تا بتواند حزب الله را وادار به عقب نشینی و توقف حملات پهپادی کند، با این حال هشدار ایران، آمریکا را مجبور کرد که جلوی این کار را بگیرد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان روز دوشنبه به وقت محلی در حساب کاربری تروث سوشال خود نوشت: من تماس بسیار سازنده‌ای با نتانیاهو نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل داشتم و هیچ نیرویی به بیروت اعزام نخواهد شد؛ و هر نیرویی هم که در مسیر بوده، همین حالا بازگردانده شده است.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: همچنین، از طریق نمایندگان بلندپایه، تماس بسیار خوبی با حزب‌الله داشتم و آنها پذیرفتند که همه تیراندازی‌ها متوقف شود - اینکه اسرائیل به آنها حمله نکند و آنها هم به اسرائیل حمله نکنند. از سال ۱۹۷۸ که نخستین تجاوز نظامی زمینی اسرائیل به جنوب لبنان پس از جنگ ۱۹۴۸ رخ داد، تا به امروز، اسرائیل به صورت مداوم جنوب لبنان را مورد تجاوز و حمله قرار داده‌است.

این حملات نظامی از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به شکل قابل توجهی تشدید شده‌اند و از زمان آغاز جنگ کنونی تل آویو - واشنگتن علیه ایران، نیروهای ارتش اسرائیل در چارچوب آنچه این رژیم منطقه حائل و خط زرد نامیده‌ است، وارد خاک لبنان شده‌اند و با دستور خالی کردن روستاها از سکنه در حال تخریب کامل شهرها و روستاهای جنوب لبنان هستند.

رژیم اسرائیل با انتشار اخباری در مورد نزدیک شدن ایران و آمریکا به یک تفاهم‌نامه برای پایان جنگ از هفته گذشته حمللات نظامی خود را در جنوب لبنان به شکل قابل توجهی تشدید کرده‌ و از روز گذشته ارتش اسرائیل با عبور از رودخانه لیتانی، به شهر نبطیه در جنوب لبنان نزدیک شده ‌است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.