اخراج ۲۰۰۰ دیپلمات زنگ خطر را برای سیاست خارجی آمریکا به صدا در آورد

مشرق نیوز چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 01:31
اخراج ۲ هزار دیپلمات زنگ خطر را برای سیاست خارجی آمریکا به صدا در آورده است.

به گزارش مشرق، رسانه آمریکایی NBC News گزارش داد که حدود ۲۰۰۰ آمریکایی طی یک سال گذشته از وزارت خارجه آمریکا خارج شده‌اند؛ اقدامی که نگرانی‌ها درباره تضعیف توان دیپلماتیک واشنگتن را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، این افراد که از نیروهای «سرویس خارجی» وزارت خارجه آمریکا بودند، یا اخراج شده‌اند و یا تحت فشار بازنشستگی اجباری قرار گرفته‌اند. بسیاری از این دیپلمات‌ها دارای دهه‌ها تجربه، مهارت‌های زبانی تخصصی و سابقه مدیریت بحران‌های بین‌المللی بوده‌اند.

کارشناسان هشدار داده‌اند که خروج گسترده این نیروهای باتجربه می‌تواند توان آمریکا در مدیریت پرونده‌های حساس جهانی و تعامل دیپلماتیک با سایر کشورها را به شدت کاهش دهد.

این تحولات در چارچوب سیاست‌های دولت دونالد ترامپ برای کوچک‌سازی ساختار دولت فدرال و اجرای رویکرد «آمریکا اول» انجام شده است؛ سیاستی که طی آن کاهش هزینه‌های دولتی و محدود کردن نهادهای بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته است.

همزمان با این روند، بیش از ۲۰۰۰ نفر از کارکنان آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) نیز از کار برکنار شده‌اند؛ اقدامی که انتقادهای گسترده‌ای را در محافل سیاسی و دیپلماتیک آمریکا به دنبال داشته است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.