اعطای مشوق برای تسریع در ترخیص تجهیزات پزشکی

خبرگزاری مهر چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 07:39
مدیر کل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی، از اعطای سیاست‌های تشویقی جدید به شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده‌ای خبر داد که فرآیند ترخیص کالاهای سلامت‌محور را در بازه زمانی دو ماهه تکمیل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، علی علیزاده، با اشاره به برنامه تسهیل و تشویق تأمین پایدار کالاهای سلامت‌محور، گفت: در راستای حمایت از شرکت‌های متعهد و چابک‌سازی زنجیره تأمین در شرایط کنونی، برای ثبت‌سفارش‌هایی که حداکثر ظرف ۲ ماه از تاریخ ثبت، در گمرکات قانونی اظهار شوند، معادل ۱۰ درصد از IRC مربوطه به عنوان سیاست تشویقی به سقف آن شرکت تأمین‌کننده اضافه خواهد شد.

وی در خصوص تغییرات شاخص‌های اعطای سیاست ارزی و تعدادی سال ۱۴۰۵، افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و اهمیت حیاتی تأمین مستمر اقلام پزشکی، حد بررسی در بند ۳ شاخص‌ها از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

علیزاده خاطرنشان کرد: پس از طی این مدت، وضعیت پایش انبار مجازی به دقت بررسی می‌شود و در صورت عمل به تعهدات در زمان مقرر، اولویت‌هایی در تخصیص ارز برای این شرکت‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.