مسعود شفیعی چافی روز چهارشنبه در بازدید از مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی در اراک، افزود: ۲۲ هزار میلیارد ریال از ۲۹ هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغی استان مرکزی از جمله اعتبارات استانی، سهم سه درصد نفت، قانون استفاده متوازن، محرومیتزدایی، ارزش افزوده و اعتبارات انتقالی سال گذشته جذب شد.
وی بیان کرد: از محل اعتبارات استانی، هشت هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال به استان مرکزی ابلاغ شد که از این میزان ۶ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد تخصیص یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان مرکزی ادامه داد: در بخش منبع سه درصد نفت، چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال آن معادل ۸۵ درصد تخصیص پیدا کرد.
شفیعی چافی عنوان کرد: اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به میزان هشت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال ابلاغ شد که هفت هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است و در حوزه محرومیتزدایی نیز یکهزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده بود که ۵۸۰ میلیارد ریال معادل ۴۶ درصد آن تخصیص پیدا کرد.
وی تصریح کرد: از محل قانون استفاده متوازن ملی، هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد که ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال معادل ۳۵ درصد تخصیص یافت و اعتبارات بخش توازن ۲ ملی نیز ۶ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال بود که تنها ۲۲۰ میلیارد ریال معادل ۲۱ درصد آن تخصیص پیدا کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان مرکزی گفت: اعتبارات ۲۷ درصد ارزش افزوده به مبلغ ۹۴۰ میلیارد ریال ابلاغ شد که ۲۷۰ میلیارد ریال معادل ۴۰ درصد آن تخصیص یافت و در مجموع اعتبارات انتقالی از ملی و استانی، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود که یکهزار و ۱۹۰ میلیارد ریال آن معادل ۹۲ درصد تخصیص پیدا کرد.
شفیعی چافی خاطرنشان کرد: در مجموع از ۲۹ هزار میلیارد ریال اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۴ به استان مرکزی، ۲۲ هزار میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد تخصیص پیدا کرده است.













