‫آجون ایلیجالی: اگر صعود نمی‌کردیم به دادگاه می‌رفتیم/ خشم مالک جنجالی هال‌سیتی از فوتبال انگلیس!

ورزش سه چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 08:19
‫به گزارش ورزش سه، هال سیتی با مالکیت آجون ایلیجالی، میلیاردر و چهره جنجالی رسانه‌ای در ترکیه، در یکی از پرحاشیه‌ترین فصل‌های چمپیونشیپ موفق شد جواز حضور در لیگ برتر انگلیس را به دست بیاورد.

‫ صعود هال سیتی به لیگ برتر انگلیس در فصل جاری با یکی از بی‌سابقه‌ترین جنجال‌های فوتبال جزیره همراه شد. ماجرایی که رسانه‌ها از آن با عنوان رسوایی جاسوسی یا اسپای گیت یاد می‌کنند و نزدیک بود تکلیف تیم سوم صعودکننده به لیگ برتر به راهروهای دادگاه‌ها کشیده شود.

‫ هال سیتی برای فینال پلی‌آف آماده می‌شد اما در سمت دیگر جدول و پیش از دیدار میدلزبورو و ساوتهمپتون اتفاقاتی رخ داد که همه چیز را به هم ریخت. بحث جاسوسی از میدلزبورو توسط باشگاه ساوتهمپتون باعث شد با وجود شکست و حذف میدلزبورو، تیم ساوتهمپتون از دور مسابقات اخراج شده و میدلزبورو به فینال ومبلی برسد. به این ترتیب حریف هال سیتی تنها سه روز مانده به مسابقه فینال تغییر کرد و تمام برنامه‌ریزی‌های تاکتیکی این تیم به هم ریخت. آنها در نهایت میدلزبورو را بردند و به لیگ برتر صعود کردند.

‫آجون ایلیجالی مالک ترکیه‌ای باشگاه هال سیتی که از این اتفاقات به شدت شاکی بود در مصاحبه‌ای از فشارهای روانی سنگین این روزها گفت «ما به لیگ برتر صعود کردیم اما از نظر روانی کاملا فرسوده و خسته شده‌ام. سه روز قبل از مسابقه حریف ما تغییر کرد. ما ده روز تمام برای بازی با آن یکی تیم آماده شده بودیم.»

2456863

‫مالک هال سیتی در ادامه صحبت‌هایش به ماجرای اسپای گیت پرداخت و گفت«اگر در بازی میدلزبورو و ساوتهمپتون حکم به باخت انضباطی می‌دادند من اعتراضی نمی‌کردم. می‌گفتند به فلان دلیل این تیم بازی را 3-0 باخته و باید حذف شود. ولی داستان ما اینطوری نبود. در زمین بازی هیچ اتفاقی نیفتاده بود. در فوتبال جاسوسی جریمه‌اش لغو یک مسابقه نیست. میدلزبورو باخت و حذف شد. من کلی تلاش کرد تا برای بازی با ساوتهمپتون آماده شوم ولی حریف من هم از مسابقات اخراج شد. از نظر منطقی آیا این به آن معنا نیست که من باید مستقیما به لیگ برتر صعود کنم؟ واقعا منطقی این بود که بگویند حالا که هر دو رقیب شما حذف شده‌اند بفرمایید بروید لیگ برتر. نه اینکه یک بازی دیگر برایمان بگذارند با تیمی که باخته و حذف شده».

‫ولی مسئولان برگزاری اصرار داشتند فینال تحت هر شرایطی برگزار شود. ایلیجالی در ادامه گفت: «آنها می‌خواستند آن فینال حتما برگزار شود. اگر صعود نمی‌کردیم قطعا از حق خود برای شکایت به دادگاه استفاده می‌کردیم.»

‫ هال سیتی در نهایت توانست از این بحران به قول ایلیجالی روحی- روانی به سلامت عبور کند و بلیت حضور در بالاترین سطح فوتبال انگلیس را رزرو کند تا پروژه جاه‌طلبانه مالک ترکیه‌ای به ثمر بنشیند.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.