کارشناسان سازمان ملل: اقدامات آمریکا علیه کوبا یادآور استعمار است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 08:28
کارشناسان سازمان ملل با صدور بیانیه ای از اقدامات خصمانه آمریکا علیه کوبا ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان سازمان اعلام کردند که تلاش‌های آمریکا برای بی‌ثبات کردن کوبا، به عنوان بخشی از یک استراتژی یادآور رویکردهای استعماری است.

این کارشناسان در بیانیه‌ای که در ژنو منتشر شد تاکید کردند، تلاش‌ برای تغییر نظام مبتنی بر قانون اساسی در یک کشور مستقل از طریق تهدید و اجبار، یادآور اقدامات دوران استعمار است.

در این بیانیه آمده است، اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مورد به دست گرفتن کنترل کوبا منعکس کننده یک استراتژی بسیار نگران کننده مبتنی بر استفاده از زور علیه یک کشور مستقل است. این سخنان بخشی از یک راهبرد گسترده‌تر است که شامل تحریم طولانی مدت علیه کوبا، حامی تروریسم خواندن آن و اتخاذ اقدامات علیه حوزه انرژی می شود.

این کارشناسان از واشنگتن خواستند که فوراً به هرگونه تهدید علیه حاکمیت کوبا پایان دهد. آنها از کشورهای عضو سازمان ملل نیز خواستند که اقدامات مطلوبی را در چارچوب این سازمان برای حفظ نظم حقوقی بین‌المللی اتخاذ کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.