ده‌ها شهید و زخمی در حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 09:27
منابع لبنانی از شهید و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی دیگر در حملات وحشیانه اشغالگران به جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان، رسانه‌های لبنانی صبح امروز از چند حمله پهپادی جدید ارتش اشغالگر به جنوب لبنان خبر دادند که طی آن تعداد زیادی از غیرنظامیان شهید و زخمی شدند.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در حمله ارتش صهیونیستی به منطقه الحوش در شهرستان صور چند غیرنظامی شهید و زخمی شدند. همچنین در تجاوز دشمن به شهرک عربصالیم یک امدادگر به شهادت رسید.

خبرنگار الجزیره هم از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شهر بلاط در منطقه مرجعیون در جنوب لبنان خبر داده و اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی دو عملیات انفجاری در شهرهای بلاط و دبین در منطقه مرجعیون در جنوب لبنان انجام دادند.

خبرنگار الجزیره همچنین از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شهرک ارزون در جنوب لبنان خبر داد.

منابع دفاع مدنی لبنان به خبرنگار الجزیره گفتند که شش نفر در دو حمله پهپادی اسرائیل به منطقه الحوش در شهرستان صور شهید شدند.

وزارت بهداشت لبنان هم امروز از شهادت 5 نفر و زخمی شدن 48 تن در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به برج الشمالی، عبا و تبنین در جنوب این کشور خبر داد.

در پی تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر به مراکز بهداشتی و امدادی لبنان، دیروز سازمان بهداشت جهانی در گزارشی از هدف قرار گرفتن هدفمند نظام سلامت لبنان توسط ارتش نازی صهیونیستی خبر داد و نسبت به وضعیت بحرانی کادر درمان و زیرساخت‌های پزشکی هشدار داد.

بر اساس این گزارش، طی سه ماه گذشته 190 حمله توسط رژیم اشغالگر علیه بخش بهداشت و درمان لبنان مستند شده است. این حملات منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از کارکنان کادر پزشکی شده است.

وزارت بهداشت لبنان شب گذشته اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان از دوم مارس (11 اسفند 1404) تاکنون به 3468 نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به 10 هزارو 577 نفر رسید.

وزارت بهداشت لبنان دیروز همچنین اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی به اطراف بیمارستان «جبل عامل» 4 نفر به شهادت رسیده و 127 نفر زخمی شده‌اند که 39 نفر از زخمی‌ها جزء کادر درمان بودند.

این وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت آمریکا در عین صحبت درباره آتش‌بس نمایشی و مضحکی که دائماً از تمدید آن حرف می‌زند، به صهیونیست‌ها برای گسترش وحشی‌گری در لبنان چراغ سبز نشان داده است و دولت سرسپرده این کشور به‌ریاست نواف سلام که از همان ابتدا تسلیم دیکته‌های آمریکا بود، زیر آتش، مشغول مذاکره مستقیم با صهیونیست‌هاست و به‌جای استفاده از مقاومت به‌عنوان یک اهرم قدرت در هرگونه مذاکره‌ای، وارد دشمنی و خصومت با آن شده است و کاملاً در راستای خواسته‌ها و منافع دشمن صهیونیستی عمل می‌کند.

در این میان حزب‌الله که دو ماه قبل علاوه بر صهیونیست‌ها با دولت لبنان هم اتمام حجت کرده بود، به عملیات‌های کوبنده و مرگبار خود ضد اشغالگران در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد و تأکید دارد که تا زمان توقف تجاوزات صهیونیست‌ها و اخراج آنها از لبنان این عملیات‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.