بهگزارش خبرنگار ایرنا، مجید فرهزاد روز چهارشنبه در حاشیه دومین مانور سراسری طرح مهتاب در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این انشعابهای غیرمجاز پس از شناسایی، با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری نیروهای انتظامی جمعآوری و متخلفان نیز مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند.
وی با اشاره به اجرای این مانور در شهرستانهای ۱۲ گانه چهارمحال و بختیاری افزود: طرح مهتاب با هدف کاهش تلفات انرژی، صیانت از حقوق مشترکان قانونمند، پایداری شبکههای برقرسانی و مقابله با استفاده غیرمجاز از انرژی برق اجرایی شد و در هفته و ماههای آینده نیز ادامه دارد.
فرهزاد تصریح کرد: در نگاه کلی از ابتدای شروع طرح مهتاب در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۷۴۵ مورد انشعاب غیرمجاز و ۱۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز جمعآوری و ۷۹۲ کنتور معیوب تعویض شده است.
وی یادآور شد: در طرح مهتاب (مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق)، شناسایی و جمعآوری انشعابهای غیرمجاز، مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، نوسازی لوازم اندازهگیری و تعویض کنتورهای قدیمی با مدلهای هوشمند بهمنظور افزایش دقت در محاسبه مصرف و مدیریت بهتر بار شبکه در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.














