کشف برداشت غیرمجاز یک میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در لرستان

ایرنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 09:53
خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست اداره منابع آب شهرستان دلفان گفت: ترانسفورماتور سه حلقه چاه صنعتی متخلف در منطقه خاوه شمالی جمع‌آوری و یک دستگاه کامیون حامل لوله‌های انتقال غیرمجاز نیز توقیف شد که برآورد کارشناسان حاکی از صرفه‌جویی سالانه یک میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در پی این اقدام است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای لرستان، ذبیح الله جودکی افزود: این عملیات مشترک در راستای صیانت از منابع آب زیرزمینی و اجرای گام دوم مصوبات شورای حفاظت منابع شهرستان دلفان، با اداره برق و نیروی انتظامی انجام شد.

وی اظهار داشت: در این عملیات، سه حلقه چاه صنعتی در اراضی روستاهای زلیوا، زمانه و کرم‌الهی که باوجود اجرای کامل طرح صنعتی، مرتکب تخلفات متعددی شده بودند، شناسایی و ترانسفورماتور آنها جمع‌آوری شده است.

کشف برداشت غیرمجاز یک میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در لرستان

جودکی ادامه داد: تخلفات این چاه‌ها شامل افزایش غیرمجاز قدرت منصوبات (استفاده از پمپ شناور و لوله ۶ اینچ در مقابل مجوز برداشت نیم لیتر در ثانیه)، کشت محصولات پرآب‌بر مانند سیب‌زمینی، خیار و گوجه‌فرنگی از زمان حفر تاکنون، انتقال آب به اراضی خارج از کروکی مصوب و عدم نصب کنتور حجمی آب می باشد.

وی بیان کرد: یک دستگاه کامیون نیز که نسبت به جابجایی لوله‌های آبده برای انتقال غیرمجاز به اراضی دوردست اقدام می کرد در حین ماموریت شناسایی شد و به پارکینگ انتقال یافت.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.