تعلیق پروازها در فرودگاه کویت

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 10:47
کویت از فعال شدن طرح اضطراری در فرودگاه بین‌المللی آن در پی حملات موشکی و پهپادی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه تحولات منطقه غرب آسیا در نتیجه تحرکات متجاوزانه تروریست‌های آمریکایی، بامداد امروز چهارشنبه فرودگاه بین المللی کویت هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفت.

منابع رسمی کویت ضمن تایید خبر این حمله اعلام کردند که خسارات زیادی به تاسیسات این فرودگاه وارد شده و تردد هوایی در آن مختل گشته است.

به گزارش الجزیره، سازمان هواپیمایی کشوری کویت اعلام کرد که بعد از هدف قرار گرفتن یکی از ترمینال‌های فرودگاه بین المللی کویت، طرح اضطراری در این فرودگاه فعال شده‌اند.

سازمان هواپیمایی کشوری کویت تاکید کرد که این حمله منجر به تلفات و خسارات قابل توجهی به چندین تأسیسات در فرودگاه شد. همچنین پروازها در فرودگاه کویت تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده و به فرودگاه‌های جایگزین هدایت شده‌اند.

ارتش کویت بامداد امروز (چهارشنبه) از حمله موشکی و پهپادی به این کشور خبر داد و مدعی مقابله پدافندی با پرتابه‌ها شد.

طبق ویدئوهای منتشرشده، آژیرهای هشدار در بخش‌هایی از کویت به صدا در آمده است و پدافند مستقر در پایگاه‌های آمریکا فعال شده‌اند.

همچنین انفجارهایی در شهر «السره» در جنوب کویت و همچنین پایگاه هوایی علی السالم محل استقرار نظامیان آمریکایی رخ داده است. گفته می‌شود پایگاه «عریفجان» در جنوب کویت نیز هدف قرار گرفته است.

صبح روز دوشنبه نیز ارتش کویت از حمله موشکی و پهپادی خبر داده بود.

این درحالی است که بامداد امروز، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اواخر شب گذشته ارتش متجاوز آمریکا یک نفتکش ایرانی را در حوالی تنگه هرمز مورد اصابت پرتابه هوایی قرار داد که این نفتکش از محل موتورخانه دچار خسارت گردید.

در پاسخ به این تجاوز و نقض مقررات تنگه هرمز شناور متعلق به دشمن آمریکایی ـ صهیونی به‌نام پانایا مورد هدف موشک‌های نیروی دریایی سپاه قرار گرفت.

دشمن آمریکایی در تجاوزی مجدد یک دکل مخابراتی سپاه در جنوب جزیره قشم را هدف پرتابه‌های هوایی خود قرار داد؛ در پاسخ به این تجاوز پایگاه هوایی و بالگردی آنان مستقر در یکی از کشورهای منطقه و همچنین مرکز ناوگان پنجم دریایی آمریکا مورد تهاجم موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه قرار گرفتند.

پیش از این اخطار داده بودیم که در صورت تجاوز پاسخ متفاوت و سنگین‌تر خواهد بود و همین‌طور اقدام کردیم، این پاسخ‌ها باید عبرت شده باشد.

تکرار می‌کنیم به‌هم زدن امنیت تنگه هرمز تاوان سختی برای ارتش متجاوز آمریکا خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.