طالبان: اولویت ما گسترش روابط با کشورهای اسلامی است

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 11:49
سفیر حکومت طالبان در قطر گفت اولویت افغانستان گسترش روابط با کشورهای اسلامی است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین»، سفیر حکومت طالبان در قطر و نماینده تعیین شده کابل برای کرسی افغانستان در سازمان ملل اظهار داشت گسترش و حفظ روابط مثبت با کشورهای اسلامی از اولویت‌های سیاست خارجی هیئت حاکمه افغانستان است.

وی افزود حکومت طالبان کشورهای اسلامی و حوزه خلیج فارس روابط خوبی دارد و دیپلمات‌های افغانستان نیز در شماری از این کشورها حضور و فعالیت می‌کنند.

شاهین به طلوع نیوز گفت: داشتن روابط مثبت با کشورهای اسلامی از اولویت‌های امارت اسلامی است، کابل با کشورهای حاشیه خلیج فارس پیوندهای مثبت دارد و در آنجا دیپلمات‌های ما هم حضور دارند و تلاش می‌کنیم در بخش‌های گوناگون دیگر هم پیشرفت کند.

پیش از این نیز «هبت‌الله آخندزاده»، رئیس طالبان در پیامی به‌مناسبت عید قربان گفته بود هیئت حاکمه افغانستان خواستار مناسبات سیاسی و اقتصادی با تمام جهان، به‌ویژه با کشورهای اسلامی، بر مبنای اصول شریعت است و وظیفه خود را در این راستا ادا کرده است.

انتهای پیام/.

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.