علی امیری راد امروز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مراغه، با اشاره به اینکه امروز مهمترین و بزرگترین نیاز جمهوری اسلامی برای مقابله با دشمن آمریکایی - صهیونیستی، اتحاد و یکپارچگی در میان صفوف مردم با گرایش ها و سلایق گوناگون فکری و عقیدتی است، افزود: برای چیرگی بر دشمنان اسلام و انقلاب چاره ای جز اتحاد در داخل و یکصدایی در برابر دشمنان نداریم و همه باید در این مسیر عزت بخش گام بردارند.
وی اظهار کرد: شرایط جنگی تحمیل شده به کشورمان ایجاب می کند، همه به دور از هر گونه مسایل حاشیه ای و تفرقه انگیز، تنها در فکر عزت، سربلندی، توسعه و قدرتمندی ایران اسلامی باشند و این امر مهم جز با تکیه بر مردم و ایجاد، تثبیت و تقویت اتحاد ملی میسر نخواهد شد و دشمن زبون از همین موضوع به شدت نگران بوده و در لاک دفاعی فرو رفته است.
امیری راد با اشاره به تجربه موفقیت و پیروزی اراین اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: با وجود اینکه طی هشت سال کشورمان نه تنها از سوی رژیم بعث عراق که از طرف بیش از ۴۰ کشور مورد تهاجم قرار گرفت و علیرغم کمبودها و نارسایی های دفاعی و تسلیحاتی، با وحدت کلمه و اتحاد مثال زدنی ملت، ایستادگی کرده و در نهایت به پیروزی رسیدیم.
وی دستاوردهای ۴۷ ساله جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف دفاعی، فناوری، پزشکی و سایر علوم و فنون را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر حفظ این دستاوردهای مهم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز به موفقیت های بیشماری در حوزه های مختلف به خصوص دفاعی دست یافته است و در حال حاضر جهان ابرقدرتی ما را پدیرفته است.
امیری راد شنیده شدن صداهای تفرقه انگیز و در تضاد با وحدت ملی از تریبون های گوناگون را مورد انتقاد قرار داد و یادآور شد: در هر حال کشور امروز در شرایط خاص جنگی به سر می برد و اگر عده ای بخواهند با برخی اظهارنظرها موجب ایجاد و بروز نگرانی و اختلاف در صفوف مردم شوند، باید در پیشگاه تاریخ و این ملت بزرگ و باضعور پاسخگو باشند.
به گفته وی حفظ و تقویت اتحاد و همبستگی ملی مسیر پیروزی های بزرگ ملت ایران مقابل دشمنان را مهیا می کند و در این خصوص نباید کوچکترین تردیدی داشت.
کمبود اقلام اساسی در مراغه وجود ندارد
فرماندار مراغه با بیان اینکه در طول جنگ ۴۰ روزه شهرستان به گونه ای مدیریت شد که کمبودی در تهیه و توزیع انواع مایحتاج عمومی و اقلام مورد نیاز مردم وجود نداشته باشد، گفت: هر چند در اوایل جنگ و بنا به دلایل روانی و روحی مقداری کمبود در برخی اقلام وجود داشت اما با تلاش های صورت گرفته و ورود سریع به مدیریت بازار، اجازه ندادیم این نارسایی ها تدام یافته و بلکه گسترده تر شود.
امیری راد ذخیره سازی مناسب اقلام اساسی را یکی از مهمترین اهداف و رویکردهای مدیریت شهرستان مراغه در زمان جنگ و آتش بس کنونی عنوان و اضافه کرد: به ساری خدا و همت جمیع دستگاه های مختلف اجرایی، خدماتی و نظارتی اکنون هیچ گونه مشکلی در تامین کالاهای ضروری و حتی غیرضروری در سطح شهرستان مراغه وجود ندارد.
وی از همراهی و همکاری بسیار صمیمانه صنوف مختلف مراغه با مدیریت شهرستان قدردانی کرد و با تاکید بر اینکه بدون این همکاری ها و تعاملات سازنده بین بخش خصوصی و دولت، مدیریت بازار در شرایط حساس جنگی وجود نداشت و ندارد، افزود: بسیاری از صاحبان صنوف، تولیدکنندگان و فعالان بخش توزیع انواع کالا و خدمات در این دوران حساس بار دیگر دلبستگی خود به نظام اسلامی را ثابت کرده و با راه اندازی انواع پویش ها در مسیر خدمت رسانی به آحاد مردم دولت را همراهی کردند.
امیری راد سیاست های کارگروه آرد و نان و مدیریت جامع بر عملکرد نانوایی های مراغه را جزو اولویت های اصلی مدیریت شهرستان چه در زمان جنگ و چه در زمان کنونی برشمرد و ضمن تاکید بر لزوم نظارت بر فعالیت های این صنف، گفت: البته باید در نظر داشت که غالب نانوایی ها همراهی های لازم را دارند و در کنار این موضوع و احتمال وقوع هر گونه تخلف، تیم های نظارتی و بازرسی با آنها برخورد می کند.
وی فضای حاکم بر بازار مراغه را بسیار سالم و به دور از هرگونه مسایل حاشیه ای همچون احتکار و بی نظمی های مرسوم در شرایط جنگی اعلام و اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ نشانه ای از احتکار انواع کالا به خصوص در حوزه مایحتاج عمومی و ضروری مردم در سطح شهرستان ثابت نشده است و چرخش بازار روال عادی خود را دارد.
امیری راد سیاست کلی دولت چهاردهم در زمان کنونی و با توجه به شرایط جنگی کشور را تلاش برای وفور انواع کالا و اقلام اساسی اعلام کرد.
«ایرنا» بازوی قدرتمند و تاثیرگذار دولت است
فرماندار شهرستان ویژه مراغه نقش ایرنا در آگاه سازی عمومی را بسیار مهم دانست و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان تنها منبع رسمی خبری ایران، بازوی مهم، قدرتمند و تاثیرگذار دولت است و ما قدردان تلاش های خبرنگاران این مجموعه در شهرستان هستیم.
امیری راد اظهار کرد: استقرار دفتر ایرنا در مراغه یکی از ظرفیت های بسیار مهم منطقه در حوزه های اطلاع رسانی و کمک به دستگاه های اجرایی است که باید از این فرصت که بسیاری از شهرستان های کشور از این امکان بی بهره هستند، برای توسعه، ترقی و رفع کمبودها و مشکلات استفاده شود.
وی ایرنا را تریبون اصلی ادارات و سازمان های مختلف اجرایی برشمرد و با تاکید بر همراهی، همکاری و تعاملات سازنده بین مدیریت های اجرایی و خدماتی شهرستان مراغه با این خبرگزاری، یادآور شد: همه باید از این مزیت رسانه ای منطقه به نحو شایسته ای بهره مند شده و عملکردهای خود را از این طریق به اطلاع عموم مردم برسانند.
امیری راد پوشش خبری جنوب آذربایجان شرقی از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مراغه را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: تلاش برای حل و فصل مشکلات این مجموعه را جزو وظایف خود می دانیم و در این مسیر هر چه در توان داشته باشیم، دریغ نخواهیم کرد.
وی از فعالیت ها و نقش آفرینی خبرگزاری ایرنا دفتر مراغه طی دوران جنگ و آتش بس به نیکی یاد کرد و گفت: به واقع این مجموعه خدمات رسان در بزنگاه های تاثیرگذار و مهم، به خوبی نقش خود را ایفا کرده و در آرام سازی فضای عمومی جامعه و اطمینان بخشی و امیدآفرینی به بهترین شکل ممکن میدان داری کرده است.
فرماندار شهرستان مراغه ضمن بازدید از بخش های مختلف دفتر ایرنا، بر رفع کمبودها و مشکلات موجود تاکید کرد.
رییس دفتر خبرگزاری ایرنا در جنوب آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به برخی مشکلات انباشته شده این مجموعه، خواستار همکاری و مساعدت جمعی برای رفع مشکلات و چالش های سخت افزاری شد و گفت: این دفتر از معدود دفاتر شهرستانی خبرگزاری جمهوری اسلامی است که باید در بهترین شرایط و موقعیت به رسالت بسیار مهم خبری خود عمل کند.
سیدیحیی مرتضائی با بیان اینکه جنوب آذربایجان شرقی شامل شهرستان های مراغه، بناب، عجب شیر، ملکان، لیلان، هشتترود و چارایماق جزو مناطق تحت پوشش خبری دفتر ایرنا مراغه است، تعامل و همکاری مسئولان و مدیران اجرایی را ضامن ایفای نقش شایسته این دفتر اعلام کرد.















