به گزارش ایرنا، الیاس حضرتی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاعرسانی استان آذربایجان شرقی با حضور استاندار و اعضای این شورا، با اشاره به نقش روابط عمومی دستگاههای اجرایی اظهار کرد: روابط عمومیها در گام نخست وظیفه اطلاعرسانی را بر عهده دارند و در مقام دفاع نیز ابتدا باید از رئیسجمهور، سپس از عملکرد دولت و در نهایت از عملکرد دستگاه متبوع خود دفاع کنند.
وی با بیان اینکه در شورای اطلاعرسانی دولت تلاش شده از ظرفیت استانها استفاده شود، افزود: بهرهگیری از نیروهای جوان، وفادار به مشی رئیسجمهور و دارای قدرت تحلیل و ارائه راهکار برای مسائل کشور از جمله رویکردهای این شورا است.
رئیس شورای اطلاعرسانی دولت با اشاره به شرایط کشور در دوران جنگ، گفت: با وجود فاصله معنادار توان تکنولوژیک میان ایران و دشمن، در میدان نبرد عملکرد قابل توجهی رقم خورد و در حوزه اطلاعرسانی و جنگ روایتها نیز تلاش شد سه محور «نمایش مظلومیت و مقبولیت ملت ایران»، «اقتدار دولت و نیروهای مسلح» و «نمایش چهره شرور و ضد مذاکره دشمن» به مخاطبان منتقل شود.
حضرتی ادامه داد: همگرایی رسانههای داخلی در دفاع از ایران، فعالیت سفارتخانههای کشور در خارج از کشور برای انتقال پیام به سیاستمداران و رسانهها و همچنین ورود برخی رسانههای خارجی، موجب شد روایتسازی و اطلاعرسانی در طول جنگ با موفقیت همراه باشد.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختار بوروکراسی در کشور اظهار کرد: با وجود گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز در برخی بخشهای دیوانسالاری با موانع و پیچیدگیهایی مواجه هستیم که نیازمند اصلاح است؛ تجربه دوران جنگ نشان داد که با کاهش بوروکراسی بسیاری از مشکلات در زمان کوتاهتری قابل حل است.
رئیس شورای اطلاعرسانی دولت در ادامه با اشاره به رویکرد اطلاعرسانی در دوره پساجنگ گفت: در این مرحله باید تمرکز بر روایت پیشرفت، سازندگی و زندگی مردم باشد و برای تحقق این هدف برنامهریزی دقیق صورت گیرد.
در این نشست، اعضای شورای اطلاعرسانی استان آذربایجان شرقی نیز دیدگاهها و پیشنهادهای خود را درباره ارتقای نظام اطلاعرسانی کشور مطرح کردند.













