توسعه زیرساخت‌ شبکه برق در میبد یزد با افتتاح پست ۶۳ کیلوولت خورشید

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 12:42
در راستای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق استان، ارتقای پایداری شبکه و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به مشترکین برق، ایستگاه ۶۳ به ۲۰ کیلوولت خورشید واقع در شهرک صنعتی ناحیه۲ میبد با حضور استاندار یزد، افتتاح رسمی شد.

سید عباس حسینی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد امروز چهارشنبه ۱۳ خرداد، در مراسم بهره‌برداری از این طرح اعلام کرد: این پست با هدف بهبود قابلیت اطمینان شبکه و افزایش پایداری برق‌رسانی به مشترکین صنعتی شهرستان میبد و مناطق اطراف ایجاد شده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت این پروژه در توسعه صنعتی منطقه، گفت: پست برق خورشید با سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیارد تومان و با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی یزد، نه تنها ظرفیت برق‌رسانی به متقاضیان صنعتی جدید را افزایش می‌دهد، بلکه زیرساخت حیاتی لازم برای اتصال نیروگاه‌های خورشیدی به شبکه سراسری را نیز فراهم می‌کند.

وی افزود: این طرح که طی ۱۴ ماه اجرا شده است، مجهز به یک دستگاه ترانسفورماتور قدرت ۴۰ مگاولت آمپر، ۶ فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت، یک فیدر اختصاصی برای نیروگاه‌های خورشیدی و بانک خازنی ۷.۲ مگاواری، پایداری شبکه در این منطقه را به شکل چشمگیری ارتقا می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد تاکید کرد: طراحی این پست به گونه‌ای انجام شده که قابلیت توسعه در آینده را نیز داشته باشد؛ به طوری که امکان افزودن ترانسفورماتور و فیدرهای جدید جهت پاسخگویی به نیازهای رو به رشد منطقه فراهم است.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.