نیمی از مدارس خدمتگزار ندارند

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 12:46
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: نیمی از مدارس کشور خدمتگزار(بابای مدرسه) ندارند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در جلسه با مسئولان سازمان اداری و استخدامی ضمن انتقاد از نبود آمار دقیق در آموزش و پرورش گفت: ما در این کشور حتی نمی‌دانیم چند تا مدرسه داریم! اگر آمار دقیقی وجود داشت و آموزش و پرورش آن را تأیید کرد، من تمام حرف‌هایم را پس می‌گیرم.

وی افزود: مدرسه‌ای که ساختمان، مدیر، ساختار، مربی، معلم و 200 یا 300 دانش‌آموز دارد، چطور ممکن است آمار و اطلاعاتش درست نباشد؟ وقتی می‌گوییم نیمی از مدارس ما "بابا" (خدمتگزار مستقل) ندارند، فاجعه است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: در یک خانه یا اداره اگر اعضای خانواده یا خدمتگزار آن اداره یک روز خانه یا اداره را مرتب نکند، چه وضعیتی پیش می‌آید؟ آن‌وقت در مدرسه‌ای با 200 دانش‌آموز، یک نفر نیست که این کارها را انجام دهد چه وضعی پیش خواهد آمد؟

حاجی‌دلیگانی خاطر نشان کرد: این‌ها مشکلاتی است که ما داریم. آن وقت در ستاد یا وزارتخانه و دفتر یک وزیر، همه‌چیز فراهم است. این چه نظام اداری است؟ آیا آن 200 دانش‌آموز واجب‌ترند یا دفتر مسئولی که جند خدمتگزار داشته باشد؟ این به عدالت نزدیک نیست.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.