بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی پایتخت به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری میزان چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 12:56
عملیات احداث و بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی نمایشگاه بین‌المللی تهران با اتصال کامل به شبکه برق سراسری پایان یافت.
خبرگزاری میزان -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، این پروژه که همسو با اجرای تکلیف قانونی دستگاه‌های دولتی برای تأمین ۲۰درصد برق مصرفی از انرژی‌های تجدیدپذیر تعریف شده، در ۲ فاز عملیاتی اجرا شده است.

فاز نخست این نیروگاه با ظرفیت ۱.۱ مگاوات در آبان ۱۴۰۴ و در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور وزیران نیرو و صمت به بهره‌برداری رسید. در ادامه، فاز دوم این مجموعه نیز با ظرفیتی معادل ۸۲۵ کیلووات تکمیل شد و برق تولیدی آن به شبکه سراسری پیوست.

با بهره‌برداری از این ظرفیت جدید، نیروگاه خورشیدی نمایشگاه بین‌المللی تهران اکنون با ظرفیت نهایی ۲ مگاوات، عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی استان تهران را کسب کرده است.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.