پیش بینی برداشت بیش از ۴۰ تُن گل محمدی از باغ های هوراند

خبرگزاری مهر چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 13:14
هوراند- فرماندار هوراند در بازدید از طرح‌های الگوی کشت اعلام کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۴۰ تن گل محمدی از باغ های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ابراهیمی روز چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به توپوگرافی منطقه و وجود اراضی شیب‌دار در شهرستان هوراند، از سال گذشته اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای دهها نفر، زمینه بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک را نیز فراهم کرده است.

فرماندار هوراند یکی از موفق‌ترین طرح‌های اجرا شده را کشت گل محمدی در سطح ۱۵ هکتار از اراضی شهرستان عنوان کرد و گفت: این طرح با مصرف آب کم و بهره‌وری بالا اجرا شده و نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

ابراهیمی با اشاره به شرایط آب‌وهوایی مناسب منطقه و کیفیت بالای محصول تولیدی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ تن گل محمدی از این باغها برداشت و به بازارهای هدف عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کشت محصولات کم‌آب‌بر و اقتصادی در راستای اصلاح الگوی کشت، از برنامه‌های مهم شهرستان برای افزایش درآمد بهره‌برداران و استفاده بهینه از منابع طبیعی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.