آزادی ۸ زندانی کرمانی به مناسبت عید غدیر

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 13:20
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از آزادی هشت محکوم مالی جرائم غیرعمد همزمان با فرارسیدن دهه امامت و ولایت و در آستانه عید غدیر خم از زندان‌های این استان خبر داد.

سیدحجت‌الله موسوی‌قوام چهارشنبه 13 خرداد با اعلام این خبر افزود: مجموع بدهی این هشت مددجو حدود ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که با تلاش تیم‌های صلح و سازش و پیگیری‌های ستاد دیه، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان آن با گذشت و رضایت شاکیان، تأمین شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مبلغ، ۸.۵ میلیارد تومان نیز به عنوان آورده مددجویان تأمین شده و بخش باقی‌مانده بدهی این افراد از محل پرداخت تسهیلات به مددجویان پرداخت خواهد شد تا زمینه بازگشت آنان به آغوش خانواده‌هایشان فراهم شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد این ستاد در سال گذشته پرداخت و گفت: ۳۴۷ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند.

موسوی‌ ادامه داد: از این تعداد، ۱۴۲ نفر محکومان مالی، ۱۷۱ نفر محکومان مهریه و ۳۴ نفر نیز مربوط به پرونده‌های نفقه بودند.

وی بیان کرد: کل بدهی این ۳۴۷ مددجو، 3350 میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال بود که با رایزنی‌های صورت گرفته، 2567 میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال آن مورد بخشش شاکیان قرار گرفت.

موسوی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه با همت خیران و تلاش مددکاران ستاد دیه، در سال گذشته موفق شدیم ۷۶.۶۳ درصد از مطالبات شاکیان را از طریق گذشت و رضایت‌گیری تأمین کنیم که این آمار نشان‌دهنده ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.