معاون استاندار سیستان و بلوچستان: مقابله با مشکل کم آبی زاهدان نیازمند عزم همگانی است

ایرنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 13:28
زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین معضل زاهدان آب است، گفت: مردم به عنوان رکن اصلی مهمترین نقش را در بحران کنونی آب در مرکز استان دارند.

به گزارش ایرنا عطاء اله اکبری روز چهارشنبه در جلسه مدیریت مصرف آب زاهدان افزود: شرایط فعلی زاهدان، شرایطی است که نیازمند درک متقابل است بنابراین از شهروندان عزیز تقاضا داریم با رعایت دقیق الگوی مصرف و صرفه‌جویی در استفاده از آب، دستگاه‌های اجرایی را در عبور از این شرایط یاری کنند.

وی با انتقاد از رویکردهای غیرمسئولانه در قبال منابع آبی، تصریح کرد: اینکه تصور شود کمبود آب تنها متوجه شرکت آب و فاضلاب است، یک خطای راهبردی است، امروز آب، اولویت نخست مرکز استان است و تمام دستگاه‌ها باید به میدان بیایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با برشمردن عوامل اصلی تشدید تنش آبی تاکید کرد: ادامه روند بدمصرفی، ساخت‌وسازهای خارج از ضابطه و انشعابات غیرمجاز، شبکه آبرسانی استان را در وضعیت شکننده‌ای قرار داده است.

وی بر ضرورت صرفه جویی عمومی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: در صورتی که مشترکان در بخش‌های مختلف خانگی، تولیدی و خدماتی نسبت به وضعیت موجود و کاهش منابع آبی احساس مسوولیت نکنند در زمینه تامین نیازها با مشکل مواجه خواهیم شد.

اکبری با اشاره به نمونه‌ای از سوءاستفاده‌ها در سیستان و بلوچستان گفت: زمانی که شاهد هستیم در برخی مناطق به جای مدیریت مصرف، فردی با احداث باغ در مساحت 6 هکتاری از آب آشامیدنی استفاده می‌کند و با قطع شدن آن از سوی دستگاه‌های مسئول، مدیریت استان را زیر سؤال می‌برد، نشان‌دهنده این است که ما بد عادت شده‌ایم. این رویه باید متوقف شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.