به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان سنندج روز چهارشنبه با حضور در یکی از مراکز درمانی سنندج، از ۲ کودک قربانی کودکآزاری که با ورود بهموقع اورژانس اجتماعی و همکاری دستگاههای مسوول از شرایط بحرانی نجات یافتهاند، عیادت کرد.
غریب سجادی در این بازدید، ضمن گفتوگو با مسوولان درمانی، کارشناسان بهزیستی و مددکاران اجتماعی، در جریان آخرین وضعیت جسمی و روحی این ۲ کودک قرار گرفت و بر ضرورت ارائه تمامی خدمات درمانی، حمایتی و روانشناختی تا زمان بهبودی کامل آنان تأکید کرد.
مدیرکل بهزیستی کردستان نیز در این بازدید اظهار کرد: در پی وصول گزارشهای مردمی مبنی بر احتمال وقوع کودک آزاری در یکی از مناطق شهر سنندج (حوالی میدان گاز)، تیم تخصصی اورژانس اجتماعی (۱۲۳) بلافاصله به محل اعزام شد.
حسین رسولی افزود: با توجه به بسته بودن درب ساختمان و امتناع از همکاری، تیم اورژانس با اخذ دستور قضایی و همراهی نیروی انتظامی وارد محل شده و با صحنهای هولناک مواجه شدند ۲ دختر خردسال در شرایطی غیرانسانی در سرویس بهداشتی ساختمان محبوس شده بودند.
مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به آثار جراحات شدید بر پیکر این کودکان اضافه کرد: در بررسیهای اولیه، شکستگیهای متعدد و جراحات عمیق در ناحیه سر، صورت و پاها مشاهده شد که نشان از شکنجه جسمی این کودکان داشت، لذا بلافاصله اقدامات لازم برای انتقال آنان به بیمارستان کوثر سنندج انجام گرفت.
وی با اشاره به وضعیت کنونی این ۲ کودک گفت: یکی از کودکان همچنان برای طی مراحل درمانی در بیمارستان بستری است و کودک دیگر پس از ترخیص، در یکی از مراکز نگهداری بهزیستی تحت حمایتهای تخصصی قرار گرفته است.
رسولی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای پدر و نامادری این کودکان، یادآور شد: گزارشهای کارشناسی بهزیستی در خصوص وضعیت روانی و رفتاری والدین خاطی به مرجع قضایی ارسال شده و دستگاه قضا با جدیت و مطابق با "قانون حمایت از اطفال و نوجوانان"با مسببین این فاجعه برخورد خواهد کرد.
وی با قدردانی از حساسیت و گزارش بهموقع شهروندان، از عموم مردم درخواست کرد هرگونه مورد مشکوک به کودکآزاری یا خشونت خانگی را بدون وقفه با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در میان بگذارند تا پیش از وقوع فجایع غیرقابل جبران، مداخلات حمایتی و قضایی صورت پذیرد.













