معاون استاندار کردستان: مشکل آنتن‌دهی تلفن در محور سنندج- مریوان برطرف شود

ایرنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 14:26
سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در محورهای مواصلاتی استان، به‌ویژه محور سنندج ـ مریوان، خواستار رفع این مشکل برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین شد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ورمقانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مشترک اربعین حسینی استان کردستان در مریوان، از موکب‌داران اربعین و دستگاه‌های اجرایی خواست با توجه به احتمال قطعی برق، تمهیدات لازم برای تأمین ژنراتور و برق اضطراری را در دستور کار قرار دهند.

وی مهم‌ترین عامل استقبال کمتر زائران از مرز باشماق را هزینه بالای حمل‌ونقل در اقلیم کردستان عراق تا مناطق عربی این کشور عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده طی چهار سال گذشته برای میزبانی زائران اربعین از مرز باشماق، افزود: سطح خدمات‌رسانی به زائران هر سال نسبت به سال قبل بهبود یافته است اما همچنان باید با تمام توان برای رفع مشکلات و افزایش تعداد زائران تلاش کنیم.

ورمقانی با اشاره به مصوبه شورای تأمین استان مبنی بر واگذاری مدیریت یکپارچه مرز باشماق به فرماندار مریوان، تأکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای میزبانی شایسته و آبرومندانه از زائران اربعین، همکاری و هماهنگی کامل با فرماندار شهرستان داشته باشند.

وی بر ضرورت اخذ مجوز فعالیت توسط موکب‌ها تأکید کرد و افزود: حمایت‌های مالی لازم از موکب‌ها انجام خواهد شد، اما اصل بر استفاده از ظرفیت کمک‌های مردمی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از کمیته‌های ۱۴‌گانه ستاد اربعین استان خواست برای تأمین منابع مالی با کمیته‌های متناظر در سطح ملی ارتباط مستمر داشته باشند و در حوزه مستندسازی و اطلاع‌رسانی نیز همکاری لازم را با کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اربعین استان انجام دهند.

وی ضمن قدردانی از صدا و سیما و اصحاب رسانه برای پوشش گسترده اخبار اربعین طی چهار سال گذشته، از رسانه‌ها خواست ضمن معرفی مرز باشماق به عنوان یکی از مسیرهای مناسب زیارت عتبات عالیات، اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف درباره هزینه‌های حمل‌ونقل در اقلیم کردستان عراق را نیز در دستور کار قرار دهند.

تمرکز پروژه‌های اربعین بر مسیرهای منتهی به مرز باشماق باشد

فرماندار مریوان هم با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و تقویت پشتیبانی‌ها برای میزبانی شایسته از زائران اربعین، اظهار کرد: تمامی پروژه‌ها و اقدامات عمرانی مرتبط با اربعین باید بر مسیرهای منتهی به مرز باشماق متمرکز شود تا خدمات‌رسانی مطلوب‌تری به زائران ارائه شود.

نژاد جهانی با اشاره به جایگاه معنوی و وحدت‌آفرین اربعین حسینی، از میزبانی ارزشمند مردم منطقه به‌ویژه جامعه اهل سنت در سال‌های گذشته قدردانی کرد و افزود: این روحیه همدلی و مهمان‌نوازی از ظرفیت‌های مهم شهرستان مریوان است که باید بیش از پیش تقویت شود.

وی حوزه‌های حمل‌ونقل، ساماندهی موکب‌ها، تکمیل زیرساخت‌های خدماتی و بهداشتی و ارتقای امکانات رفاهی را از مهم‌ترین اولویت‌های اربعین امسال برشمرد و گفت: باید با مدیریت بهتر و برنامه‌ریزی منسجم، از تکرار نقاط ضعف گذشته جلوگیری کرده و زمینه خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائران را فراهم کنیم.

جهانی بر کیفیت‌بخشی به موکب‌ها به جای افزایش صرف تعداد آن‌ها تأکید کرد و خواستار تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در مرز باشماق شد.

مرز باشماق مریوان امسال برای پنجمین سال میزبان زائران اربعین خواهد بود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.