زمان خوب روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت مستندسازی و تثبیت مالکیت املاک دولتی بیان کرد: دستگاههای اجرایی مکلف هستند ظرف مهلت قانونی، ادعاها و مدارک مربوط به اموال غیرمنقول عمومی و دولتی فاقد سند رسمی را در سامانه ثبت ادعا بارگذاری و ثبت کنند تا فرآیند مستندسازی و تعیین تکلیف این املاک با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.
وی تصریح کرد: امروز شناسایی، مستندسازی و صدور سند برای املاک دولتی یک ضرورت ملی است و هرچه این فرآیند با سرعت بیشتری انجام شود، امکان صیانت از حقوق دولت و جلوگیری از تضییع اموال عمومی نیز تقویت خواهد شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان از اهدای ۲۴ فقره سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی وزارت آموزش و پرورش در استان خبر داد و گفت: ۲۳ فقره از این اسناد مربوط به مدارس روستاهای بخش الوار گرمسیری و یک فقره نیز مربوط به ساختمان اداره آموزش و پرورش این بخش است که در راستای صیانت از بیتالمال و تثبیت مالکیت املاک آموزشی صادر شد.
خوب با اشاره به اینکه صدور سند مالکیت برای مدارس تنها یک اقدام ثبتی نیست، عنوان کرد: این فرآیند تضمینکننده صیانت از سرمایههای آموزشی کشور، حفظ حقوق نسلهای آینده و جلوگیری از هرگونه تعرض احتمالی به اموال عمومی است.
وی افزود: تثبیت مالکیت املاک آموزشی و دولتی، پشتوانهای مطمئن برای برنامهریزی، توسعه و بهرهبرداری پایدار از فضاهای آموزشی است و نقش مهمی در کاهش اختلافات و دعاوی احتمالی ایفا میکند.
به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری خوزستان ضمن اشاره به راهاندازی «سامانه ثبت ادعا» گفت: آغاز به کار سامانه ثبت ادعای اسناد غیررسمی گامی راهبردی در صیانت از مالکیت و پیشگیری از زمینخواری است و تحول بزرگی را در جلوگیری از تخلف در حوزه اسناد رقم خواهد زد.













