حواشی رایگان ماندن مترو و BRT در شورای شهر/ اعمال تخفیف یا دریافت هزینه؟

اقتصادنیوز چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 15:20
اقتصادنیوز: نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: با وجود اختلاف‌نظرها، استفاده از مترو و بی‌آرتی رایگان باقی می‌ماند و درآمدهای پایدار شهری نیز در این طرح حفظ خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، پرویز سروری در واکنش به اخبار منتشر شده پیرامون جلسه امروز شورا در رابطه با رایگان شدن مترو و بی آر تی تصریح کرد:علی رغم اظهارات مطرح شده از طرف برخی اعضای شورای شهر کماکان در صدد کاهش هزینه های عموم شهروندان در استفاده از مترو و بی آر تی هستیم.

وی در پاسخ به اظهارات رئیس شورای شهر مبنی بر اینکه استفاده رایگان عموم مردم از مترو و بی آر تی مطرح نیست بیان کرد: طرح رایگان بودن مترو همچنان به قوت خود باقی است و در دستور کار قرار دارد.

سروری با رد ادعای هزینه مالی این طرح نیز خاطرنشان کرد: مجموع درآمد مترو و بی آر تی به گونه ای نیست که در درآمد های شهرداری تهران تاثیر منفی داشته باشد ضمن اینکه مشوق هایی در طرح قرار دارد که در آمد های پایدار شهر حفظ می شود از طرفی هزینه های مورد ادعا در مقابل منافع کاهش ترافیک و یا آلودگی هوا ناچیز است.

وی بیان کرد: طرحی که اکثر اعضای شورا موافق آن هستند این است که بخش اعظمی از مردم به صورت رایگان از مترو و بی ار تی استفاده کنند و بخش دیگری از مردم با تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصد از مترو و بی آر تی بهره مند شوند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.