نشست ویژه قالیباف با وزرای اقتصادی دولت در خصوص روابط راهبردی با چین

پارسینه چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 15:50
محمدباقر قالیباف که اخیرا به عنوان نماینده ویژه ایران در امور چین منصوب شده است، با وزرای اقتصادی دولت تشکیل جلسه داد.

به گزارش پارسینه به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف که اخیرا به عنوان نماینده ویژه ایران در امور چین منصوب شده است، با وزرای اقتصادی دولت تشکیل جلسه داد.

قالیباف نشستی مشترک با وزیر اقتصاد، وزیر نفت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر صمت برگزار کرد تا سطح تعاملات با چین ارتقا یافته و تیم اقتصادی دولت برای بیان مطالبات از روابط دو جانبه هماهنگ شود.

در این نشست، نماینده جمهوری اسلامی در امور چین به تشریح تحولات و برنامه‌های کشور در رابطه با چین با نگاه به سیاست‌های جدید ایران پرداخت.

وزرای اقتصادی دولت نیز به برخی نکات اساسی در مورد رفتارهای اقتصادی چین در ایام جنگ رمضان و همچنین دوران بسته بودن تنگه هرمز اشاره کردند. در این میان موضوعات مهم روابط فی ما بین به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد طرح‌هایی برای ارتقای روابط و حل مشکلات جاری به نماینده ویژه ایران ارائه شود.

در این جلسه راهکارهای همگرایی و همکاری به منظور اتخاذ رویکرد واحد برای پیشبرد رابطه با چین بررسی شد.

بر اساس این گزارش، قالیباف علاوه بر پی گیری امور جاری در حال ترسیم راهبرد جدید ایران برای ارتقای سطح روابط و مشارکت در مسائل منطقه‌ای و بین المللی است تا نقشه جدید ایران را پیش روی چینی‌ها به عنوان شریک راهبردی ایران قرار دهد.

گفتنی است، چند هفته پیش ‌«محمدباقر قالیباف»، به عنوان نماینده ویژه ایران در امور چین منصوب شد؛ پیش‌تر «شهید علی لاریجانی» و «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» چنین مسئولیتی را بر عهده داشتند.

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.