فرماندهان ارتش خواستار توافق هستند

همشهری آنلاین چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 16:24
فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در جلسات با نخست‌وزیر این رژیم ضمن هشدار درباره فرسایش نیروها در جبهه‌های مختلف، خواستار بستن این جبهه‌ها و تلاش برای رسیدن به توافق در مذاکرات واشنگتن شدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین،شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه خبر داد که فرماندهان ارشد ارتش اشغالگر در جلساتی پشت درهای بسته، به استمرار اعمال فشار نظامی حداکثری توصیه و در عین حال تاکید کردند که «اقدامات نظامی به تنهایی و بدون یک روند سیاسی موازی که به حل‌وفصل اختلافات و پایان دادن به درگیری‌ها منجر شود، کافی نخواهند بود و احتمال فرسایش نیروها وجود دارد.»

به گزارش این رسانه عبری، بر اساس آنچه در این جلسات مطرح شد، برخی منابع امنیتی خواستار افزایش سطح نمایندگی این رژیم در مذاکرات جاری در واشنگتن (درباره لبنان) شدند تا شانس دستیابی به تفاهمات سیاسی افزایش یابند.

همچنین در جلسات با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، برخی مسؤولان نظامی درباره فرسایش توانمندی‌های نیروها و سطح آمادگی آنها در نتیجه تداوم جنگ در جبهه‌های متعدد هشدار دادند.

آنها بر لزوم تلاش برای بستن جبهه‌های باز و پیشروی به سوی تدابیر سیاسی و اتخاذ برخی تصمیمات راهبردی جهت پایان دادن به فرسایش مستمر نیروها نیز تاکید کردند.

براساس برخی گزارش‌های عبری، حزب‌الله از طریق کانال‌های مختلف تاکید کرده که هر گونه حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت با پاسخ موشکی این حزب به تل‌آویو یا حیفا مواجه خواهد شد.

در همین رابطه در گزارش‌های عبری آمده است که «ایران در طول چند روز گذشته حمایت سیاسی خود از حزب‌الله را در مذاکرات با آمریکا افزایش داده و به کشورهای میانجی اعلام کرد که به هر گونه تنش گسترده علیه ضاحیه جنوبی پاسخ خواهد داد.»

«محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان نیز در گفت‌وگو با «نبیه بری» همتای لبنانی خود تاکید کرد که «در هرگونه توافق میان ایران و آمریکا، وضعیت لبنان در نظر گرفته خواهد شد.»

رژیم صهیونیستی هدف از این پیام‌ها را تحت فشار گذاشتن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری است.

در گزارش‌های رسانه‌های عبری، این تحولات در ارتباط با استمرار به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی و بازتابی از ادامه وضعیت تنش در منطقه با وجود تلاش‌های سیاسی با هدف مهار آنها دانسته شد.

روز دوشنبه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه وزیر جنگش در بیانیه‌ای مشترک تهدید کردند ضاحیه جنوبی بیروت را هدف حمله قرار خواهند داد، در مقابل ایران اعلام کرد در صورتی که ضاحیه مورد حمله قرار بگیرد، شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی هدف قرار می‌گیرند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.