به گزارش ایرنا، محسن محمدنژاد روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای مسکن مازندران در ساری در گفتوگو با خبرنگاران با اشاره به اولویتبخشی به ایمنسازی محورهای مواصلاتی مازندران، از آغاز عملیات اجرایی ارتقای سطح ایمنی محور بلده از توابع شهرستان نور خبر داد.
وی اظهار داشت: همسو با تحقق دیدگاه استاندار مازندران و با هدف کاهش تصادفات و افزایش ضریب ایمنی تردد، قرارداد ایمن سازی محور بلده نور با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی منعقد شده است.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این قرارداد شامل عملیات اجرایی نصب حفاظهای ایمنی گاردریل و همچنین نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در نقاط حساس این محور است که روند انعقاد آن در مراحل نهایی قرار دارد و بهزودی شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران از پیشرفت فیزیکی طرح بهسازی روکش آسفالت محور بلده خبرداد و تصریح کرد: با تاکید استاندار مازندران مبنی بر تسریع در روند اجرای طرحهای عمرانی، قرارداد روکش آسفالت این محور نیز به طول ۱۰ کیلومتر منعقد شده است.
محمدنژاد گفت: ماشینآلات تخصصی پخش آسفالت نیز به محل پروژه منتقل شدهاند و عملیات اجرایی این طرح در روزهای آینده آغاز خواهد شد تا بخشی از دغدغههای مردم منطقه و کاربران جادهای در این محور پرتردد رفع شود.
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است. مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر، کناره و جاده گلوگاه ۶ محور اصلی مازندران است که این استان را به استانهای تهران، البرز، سمنان، گیلان و گلستان متصل می کند.














