به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمد آشوری تازیانی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان، با اشاره به شرایط حساس منطقه و قرار گرفتن استان در معرض تهدیدات مستمر و متفاوت نسبت به سایر نقاط کشور اظهار داشت: جنگ به پایان نرسیده و ما همچنان در شرایط عدم تخاصم به سر میبریم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی سوم افزود: تجربه این جنگ که آمیزهای از سختیها، گشایشها و آموزهها بود، نشان داد که هرچه بیشتر در حوزه پدافند غیرعامل سرمایهگذاری شود میزان آسیبپذیری ما کاهش خواهد یافت.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: متأسفانه به نسبت تهدیدات مستمر و ماهیت متغیر آن، در طراحی و اجرای پدافند غیرعامل دچار تأخیر بودهایم و با وجود زحمات زیادی کشیده شده به دلیل شرایط متفولت نیازمند بازطراحی در سطوح مختلف هستیم.
وی با تأکید بر ضرورت بازطراحی دکترین امنیت ملی و سیاستهای دفاعی و امنیتی کشور ادامه داد: جنگ تحمیلی سوم به ما نشان داد که ماهیت جنگ تغییر کرده و مبتنی بر لبه فناوری است از اینرو باید آمادگیهای دفاعی، امنیتی و پدافندی خود را در حد اعلا ارتقا ببخشیم.
استاندار هرمزگان با انتقاد از نبود باور کافی نسبت به اصول پدافند غیرعامل گفت: در کنار این ضعف باور باید ابعاد پدافند غیرعامل را که شامل بخش سخت (پوسته فیزیکی) و بخش نرم (جنگ سایبری و تهدیدات نوین) است متناسب با این سطوح مورد بازنگری قرار دهیم.
آشوری تازیانی با اشاره به تجربه ارزشمند سه دوره جنگ تحمیلی گفت: این جنگها آزمون بسیار خوبی بود تا نقاط ضعف و قوت خود را یافته و رویکرد پدافندی خود را یافته و آن را بر مبنای تقویت قوتها، رفع ضعفها، تسخیر فرصتها و دفع تهدیدات پیش بینی کنیم.
وی با تأکید بر لزوم تشکیل کارگروههای تخصصی برای پختگی مباحث پدافند غیرعامل افزود: نظام مسائل پدافند غیرعامل هر دستگاه باید احصا شود و هر دستگاهی که متولی پدافند ندارد، فرد مشخصی را به عنوان رابط زنجیره پدافند غیرعامل تعیین کند.













