اظهارنظر مقام سابق آمریکا درباره ماجراجویی بی‌فایده ترامپ مقابل ایران

مشرق نیوز چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 18:28
مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا گفت:توافق هسته‌ای (با ایران) بسیار شبیه توافقی خواهد بود که اوباما و جان کری مذاکره کردند، اما ترامپ از آن خارج شد؛ در حالی که اصلا مجبور به خروج نبودیم.

به گزارش مشرق، جِیک سالیوان، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه ای با «ان پی آر» در سخنانی اعلام کرد: از دیدگاه کنترل بالفعل، ایران نشان داده است که می‌تواند تنگه را در معرض خطر نگه دارد. بنابراین تقریباً طبق تعریف، این (تجاوز آمریکایی- صهیونیستی علیه ایران) یک ضرر خالص است.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا ادامه داد: ما در نهایت می‌توانیم به یک توافق هسته‌ای برسیم. آن توافق هسته‌ای بسیار شبیه توافقی خواهد بود که رئیس جمهور اوباما، جان کری، وندی شرمن و افرادی مثل من سال‌ها پیش مذاکره کردند و دونالد ترامپ (در سال ۲۰۱۸) از آن خارج شد. ما به چیزی شبیه به آن باز خواهیم گشت، در حالی که همه این هزینه‌ها را پرداخت کرده‌ایم، در حالی که اصلاً مجبور به خروج نبودیم.

جیک سالیوان سپس اضافه کرد: بنابراین، خیلی سخت است که شما ببینید چگونه می‌توانید یک ارزیابی دقیق، عینی و معتبر از این شرایط داشته باشید و متوجه شوید که چگونه ایالات متحده در موقعیت بهتری نسبت به آنچه که وارد این ماجرا شد، قرار می‌گیرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.