به گزارش ایرنا، مهدی زندیهوکیلی عصر چهارشنبه در دیدار با تعدادی از خانوادههای شهدای خمین جنگ تحمیلی سوم افزود: این شهدای گرانقدر در مقطعی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که شاهد اوج حماسهآفرینی فرزندان این مرز و بوم بودیم بهطوری که در آن مقطع زمانی، شهرستان خمین ۲۱ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرد.
وی ادامه داد: اگرچه در آن دوران به دلیل شرایط خاص اجرایی و امنیتی، امکان دیدار با تمامی خانوادههای شهدا فراهم نشد، اما امروز توفیق حاصل شد تا ضمن ادای احترام به خانواده شهدا از صبر و استقامت ایشان تجلیل کنیم و از آنان بخواهیم برای عاقبتبخیری رزمندگان و خدمتگزاران مردم در استان مرکزی دعا کنند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با همراهی تمام قدرتهای نظامی جهان، مقابل ملت ما صفآرایی کرده بودند، تصریح کرد: حضور حماسی مردم و مجاهدتهای رزمندگان در کنار خون پاک شهدا، باعث شد تا جبهه استکبار در برابر اراده ملت ایران زمینگیر و تسلیم شود.
زندیهوکیلی گفت: سربلندی امروز ایران اسلامی در جهان، به برکت خون شهداست و وظیفه داریم خانواده معظم این عزیزان، بهویژه شهدای داوطلبی که بیادعا در میدانهای نبرد حاضر شدند را گرامی بداریم.
وی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، تأکید کرد: امید است که نصرت الهی هرچه زودتر شامل حال رزمندگان اسلام شود و شر متجاوزان به خودشان برگردد.
استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همزمان با سیوهفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور در منزل شهیدان «علی اصغر جابری»، «محمدصادق حسینی» و « قربانعلی عباسی» از خانواده این شهیدان تجلیل کرد.
خمین در جنوب استان مرکزی است و در حملات جنایتکارانه آمریکایی و صهیونی بیش از ۸۰۰ بار مورد حمله دشمن قرار گرفت.













