هیچ محدودیتی برای حضور ایثارگران در کمیسیون‌های تعیین درصد و حق پرستاری وجود ندارد

ایرنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 19:41
قصرشیرین - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با تأکید بر فراهم بودن شرایط حضور همه متقاضیان در کمیسیون‌های تعیین درصد جانبازی و حق پرستاری، گفت: ایثارگران و جانبازان بدون هیچ محدودیتی می‌توانند درخواست خود را برای بررسی در این کمیسیون‌ها ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد بهرامی روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات ایثارگران و جانبازان شهرستان گیلانغرب با حضور رییس فراکسیون امور ایثارگران مجلس شورای اسلامی و فرماندار گیلانغرب، اظهار کرد: نخستین کمیسیون پزشکی سال جاری در تیرماه برگزار می شود که با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده، زمینه لازم برای حضور متقاضیان فراهم شده و بنیاد شهید آمادگی کامل برای ارائه خدمات و رسیدگی به درخواست‌ها را دارد.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در راستای رسیدگی به مطالبات جامعه ایثارگری، چهار نشست تخصصی را در سطح استان برنامه‌ریزی کرده که نخستین نشست آن در گیلانغرب برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: نشست‌های بعدی نیز در سایر شهرستان‌ها با هدف بررسی مسائل و مشکلات جانبازان و ایثارگران، به‌ویژه افرادی که تاکنون از هیچ‌گونه حقوق یا مستمری برخوردار نشده‌اند، برگزار خواهد شد.

بهرامی با قدردانی از پیگیری‌های انجام‌شده در حوزه ایثارگران گفت: بخشی از جامعه هدف بنیاد با مشکلاتی در حوزه مستمری، درمان و تأمین مسکن روبه‌رو هستند که رسیدگی به این مطالبات با جدیت در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه برگزاری کمیسیون‌های پزشکی تعیین درصد جانبازی، افزود: در دی‌ماه سال گذشته حدود ۳۰۰ نفر از متقاضیان استان در این کمیسیون‌ها شرکت کردند که با پیگیری‌های صورت‌گرفته بیش از ۷۰ درصد آنان موفق به افزایش درصد جانبازی شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه همچنین از برگزاری کمیسیون حق پرستاری برای متقاضیان خبر داد و گفت: در این بخش نیز حدود ۵۰ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند که بخش قابل توجهی از آنان مشمول دریافت خدمات حق پرستاری شدند.

بهرامی در ادامه به برخی مشکلات درمانی ایثارگران اشاره کرد و گفت: ایثارگران نباید برای دریافت دارو و خدمات درمانی ناچار به طی مسافت‌های طولانی باشند و لازم است مسائل مرتبط با قراردادهای دارویی و بیمه‌ای با جدیت پیگیری و برطرف شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه همچنین از همکاری مسوولان و دستگاه‌های مرتبط در پیگیری مطالبات جامعه ایثارگری قدردانی کرد و افزود: تعامل میان دستگاه‌های اجرایی می‌تواند روند ارائه خدمات به ایثارگران را تسهیل کند.

بهرامی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه تأمین مسکن ایثارگران و خانواده‌های شهدا خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در ماه‌های اخیر موفق به جذب سهمیه‌های حمایتی مناسبی در حوزه ایثارگران شده و پیگیری مطالبات این قشر همچنان با جدیت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با جمیعتی بیش از۲ میلیون نفر جمعیت، افزون بر۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.