فرماندار کرمانشاه: با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی برخورد قاطع می‌شود

ایرنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 20:44
کرمانشاه- ایرنا- فرماندار کرمانشاه با انتقاد از ناهماهنگی بین‌دستگاهی در حوزه مدیریت پسماند، بر لزوم برخورد قاطع و بازدارنده با متخلفان تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی تاکید کرد و گفت: پاسکاری مسئولیت‌ها میان نهادها در این زمینه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد مبیّن روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان کرمانشاه که با محوریت بررسی راهکارهای فنی و عمرانی ساماندهی نخاله‌های ساختمانی برگزار شد، افزود: قانون مدیریت پسماند وظایف هر یک از دستگاه‌ها را به‌طور شفاف مشخص کرده است و اگر مصوبات جلسات گذشته به‌درستی پیگیری و اجرایی می‌شد، امروز شاهد تکرار این مباحث نبودیم.

وی با بیان اینکه ناهماهنگی و انتقال مسئولیت به یکدیگر عامل اصلی اجرایی نشدن تصمیمات است، خواستار برگزاری جلسات کارشناسی مجزا برای رفع اختلافات بین‌دستگاهی شد و ادامه داد: هر دستگاه باید وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام دهد تا شاهد بهبود وضعیت زیست‌محیطی شهر باشیم.

فرماندار کرمانشاه: با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی برخورد قاطع می‌شود

ضرورت ایجاد سایت‌های جدید دفع پسماند

فرماندار کرمانشاه در ادامه به کمبود ظرفیت سایت‌های دفع پسماند در این کلان‌شهر اشاره کرد و گفت: شهر کرمانشاه با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر، تنها یک سایت دفع پسماند (سراب نیلوفر) دارد که به‌هیچ‌عنوان پاسخگوی نیاز فعلی نیست؛ ایجاد و جانمایی مکان‌های جدید برای دفع و ساماندهی نخاله‌ها و پسماندها وظیفه شهرداری است و باید در این زمینه با فوریت اقدام شود.

مبین با انتقاد از ضعف اطلاع‌رسانی در حوزه قوانین بازدارنده پسماند، افزود: در محورهای مواصلاتی و سطح شهر، هیچ‌گونه بنر هشداردهنده‌ای درباره مواد ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند نصب نشده است و مردم و رانندگان باید بدانند که تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله مشمول جرایم نقدی سنگین و توقیف وسیله نقلیه خواهد بود، پس اطلاع‌رسانی دقیق این قوانین می‌تواند نقش بسزایی در کاهش تخلفات داشته باشد.

فرماندار کرمانشاه: با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی برخورد قاطع می‌شود

تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در کرمانشاه و لزوم تفکیک از مبدا

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات صورت‌گرفته در حوزه نوسازی ناوگان و جمع‌آوری پسماند، میزان رضایتمندی شهروندان نسبت به سال گذشته افزایش داده است، ادامه داد: در شهر کرمانشاه روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ تُن زباله تولید می‌شود و این حجم از زباله در سایت بازیافت به کود آلی و سوخت RDF تبدیل می‌شود که زمینه‌ساز ایجاد درآمد پایدار است؛ با این حال فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از مبدا با همکاری صداوسیما و فعالان فضای مجازی ضرورتی انکارناپذیر است.

فرماندار کرمانشاه: با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی برخورد قاطع می‌شود

ساماندهی ورودی‌های شهر از نخاله‌های ساختمانی

مبین بر لزوم پاکسازی ورودی‌های شهر تاکید کرد و افزود: حجم انبوه نخاله در ورودی‌های کرمانشاه، چهره نامناسبی به شهر داده است؛ تشکیل جلسه مشترک میان شهرداری، راهداری و پلیس راهور برای تعیین دقیق همپوشانی وظایف و ساماندهی ورودی‌ها امری ضروری است و ایجاد مطالبه عمومی در حوزه مدیریت نخاله و آسفالت می‌تواند به پیشبرد اهداف شهری کمک کند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه دستگاه‌های ذیربط گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند ارائه کرده و چالش‌های فنی و عمرانی این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و در هشت منطقه شهرداری اداره می‌شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.