بزرگترین آیین مولودخوانی غدیر جنوب کشور در میناب برگزار شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 21:26
میناب - مردم میناب در شرق هرمزگان همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم با برگزاری باشکوه‌ترین آیین‌های مذهبی ارادت قلبی خود را به ساحت مقدس امیرالمؤمنین علی (ع) به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین «مولودخوانی و منبرگردانی غدیر» عصر چهارشنبه در میناب برگزار شد.

شهرستان میناب هر ساله در عید بزرگ غدیر، کانون تجمع خیل عظیمی از دوستداران اهل‌بیت (ع) است. این آیین که با عنوان «مولودخوانی و منبرگردانی غدیر» شناخته می‌شود، به دلیل قدمت و شکوه برگزاری، نه تنها مردم سراسر استان هرمزگان و استان‌های همجوار، بلکه دلدادگانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز به این خطه می‌کشاند.

این مراسم آیینی که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۷۰ با ابتکار عمل موسی ذاکری، از فعالان فرهنگی شهرستان میناب پایه‌گذاری شد، اکنون بیش از دو دهه است که به سنتی ماندگار تبدیل شده است. همت مردم میناب در حفظ و برگزاری مستمر این برنامه طی ۲۳ سال گذشته، گواهی بر عمق اعتقادات مذهبی و عشق وافر این مردم به مسئله امامت و ولایت است.

شرکت‌کنندگان در این روز با حضور پرشور در «میدان ولایت» شهر میناب، با اجرای بزرگترین آیین مولودخوانی غدیر، عظمت واقعه غدیر خم را گرامی می‌دارند. این مراسم که با هدف ترویج فرهنگ غدیر و بزرگداشت روز ولایت و امامت برگزار می‌شود، تصویری از وحدت و همدلی میان دوستداران اهل‌بیت (ع) را در شرق هرمزگان ترسیم می‌کند.

برگزاری این مراسم در میناب این شهرستان را به یکی از کانون‌های اصلی برگزاری جشن‌های غدیر در جنوب کشور تبدیل کرده است که هر ساله با شکوهی بیش از پیش، پیام غدیر را به گوش جهانیان می‌رساند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.