عراقچی: دنبال مداخله در لبنان نیستیم

خبرآنلاین چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 22:17
وزیر امور خارجه ایران: لبنان را کشوری برادر و دوست می‌دانیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، اظهارات  عراقچی وزیر خارجه ایران به این شرح بوده است: 

ایران هرگز به دنبال مداخله در سیاست داخلی لبنان نبوده است.
ما دیدگاه‌ها و ملاحظاتی داشتیم که آن‌ها را بیان کردیم و حزب‌الله بخش مهمی از ساختار سیاسی لبنان است.
سرنوشت جنگ میان ایران و آمریکایی صهیونی از سرنوشت نبرد در لبنان جدا نیست و این دو جبهه از همان روز نخست با یکدیگر پیوند خورده‌اند.
مواضع ما کاملاً شفاف است؛ پایان جنگ و آتش‌بس باید در تمامی جبهه‌های مقاومت از جمله لبنان به‌صورت همزمان محقق شود.
امروز در مذاکراتی هستیم که برای دستیابی به یک یادداشت تفاهم با آمریکا انجام می دهیم که اولین مورد آن پایان جنگ است. 
در جریان مذاکرات برای آتش‌بس، شخصاً از نخست‌وزیر پاکستان درخواست کردم که نام «لبنان» به طور ویژه در بند مربوط به توقف جنگ در تمامی جبهه‌ها گنجانده شود که در نهایت این موضوع محقق شد.
یا جنگ در ایران و لبنان متوقف می‌شود یا متوقف نمی شود، نه در ایران و نه در لبنان.
آنچه جنگ را در دو روز گذشته متوقف کرد، در درجه اول توانایی مقاومت لبنان و توان نیروهای مسلح در ایران بود.
در زمان حمله نیروهای رژیم صهیونیستی حومه جنوبی بیروت، موضع قاطعی اتخاذ کردیم و نیروهای مسلح آماده پاسخگویی شدند. 
نقض آتش بس در بیروت تجاوز است و ما به همه طرف ها اعلام کرده ایم که اگر به بیروت حمله کنند، آن را تحمل نخواهیم کرد. 
من به صراحت در همه تماس‌هایم گفتم که نتیجه تجاوز به بیروت بازگشت جنگ خواهد بود و وظیفه ما مقابله با تجاوز است. 

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.