عراقچی: ارتباط با آمریکایی‌ها قطع نشده است

پارسینه چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 22:31
وزیر امور خارجه عنوان کرد: ارتباط با آمریکایی‌ها قطع نشده است.
 به گزارش پارسینه به نقل از اطلاعات آنلاین، عراقچی، وزیر امور خارجه در اظهاراتی تازه عنوان کرد: 
 

از نخست‌وزیر پاکستان خواستم که نام «لبنان» به طور ویژه در بند مربوط به توقف جنگ در تمامی جبهه‌ها گنجانده شود

سرنوشت جنگ میان ایران و آمریکایی صهیونی از سرنوشت نبرد در لبنان جدا نیست و این دو جبهه از همان روز نخست با یکدیگر پیوند خورده‌اند.

مواضع ما کاملاً شفاف است؛ پایان جنگ و آتش‌بس باید در تمامی جبهه‌های مقاومت از جمله لبنان به‌صورت همزمان محقق شود.

در جریان مذاکرات برای آتش‌بس، شخصاً از نخست‌وزیر پاکستان درخواست کردم که نام «لبنان» به طور ویژه در بند مربوط به توقف جنگ در تمامی جبهه‌ها گنجانده شود که در نهایت این موضوع محقق شد.

به تمامی طرف‌های ذی‌نفع به صراحت اعلام کرده‌ایم که حمله به بیروت یک تجاوز آشکار است و ما در برابر آن سکوت نخواهیم کرد.

هرگونه حمله به بیروت، عواقب سنگینی خواهد داشت و منجر به ازسرگیری کامل جنگ می‌شود.

در لحظاتی که اسرائیل تهدید به حمله به ضاحیه بیروت می‌کرد، ما موضعی قاطع اتخاذ کردیم و نیروهای مسلح ایران برای پاسخ متقابل در وضعیت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

در صورت تداوم تجاوزات اسرائیل به بیروت، نیروهای مسلح ما آمادگی کامل دارند تا جنگ را از سر گرفته و اهدافی را در داخل اسرائیل هدف قرار دهند

ارتباط با آمریکایی‌ها قطع نشده و پیام‌هایی در خصوص لزوم توقف تجاوزات علیه بیروت مبادله شده است، اما با این حال هیچ پیشرفت ملموسی در روند مذاکرات حاصل نشده است

بازگشت به میز مذاکره مشروط به تأمین حقوق ملت ایران، پایان جنگ در لبنان و توقف تنش‌ها در منطقه است

 آمریکایی‌ها در چهل روز اخیر به خوبی قدرت و توانمندی ایران در این جنگ را لمس کرده‌اند.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.