قانونگذار آمریکایی: اسرائیل از مهمات آمریکایی برای کشتن هزاران غیرنظامی استفاده کرده است

ایرنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 03:32
تهران - ایرنا - یک نماینده جمهوریخواه آمریکا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از مهمات آمریکایی برای کشتن هزاران غیرنظامی استفاده کرده است.

به گزارش ایرنا از الجزیره، توماس ماسی روز چهارشنبه در شبکه ایکس، حمایت خود را از قانون موسوم به «جلوگیری از بمب‌ها» که هدف آن محدود کردن انتقال سلاح‌های تهاجمی به اسرائیل است، اعلام کرد.

وی نوشت که «اسرائیل از مهمات تأمین‌شده توسط آمریکا برای کشتن دهها هزار غیرنظامی بی‌گناه استفاده کرده است» و افزود که «آمریکا از نظر اخلاقی موظف است به حمایت از ویرانی غزه و مردم آن توسط اسرائیل پایان دهد».

به گزارش ایرنا، تفاهمنامه امنیتی کنونی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۱۶ امضا شد، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ را پوشش می‌دهد و بر اساس آن واشنگتن متعهد شده است در مجموع ۳۸ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار تل‌آویو قرار دهد. از این میزان، ۳۳ میلیارد دلار برای خرید تجهیزات نظامی و پنج میلیارد دلار برای سامانه‌های دفاع موشکی اختصاص یافته است.

حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر و به‌ویژه از آغاز جنگ غزه، با انتقادهای گسترده داخلی و بین‌المللی مواجه شده است. برخی نمایندگان کنگره آمریکا نیز خواستار بازنگری در سازوکار کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخت اما به اهداف خود یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از راه جنگ نرسید و مجبور به توافق آتش بس با این جنبش شد.

رژیم صهیونیستی از زمان برقراری آتش بس، از اجرای بخشی از مفاد آن سرباز زده و به تجاوزگری خود علیه نوار غزه ادامه داده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.