روبوتاکسی‌های بدون راننده تسلا به آستین آمد

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 09:03
تسلا در تلاش برای سرعت بخشیدن به فعالیت تاکسی آنلاین خودران خود، روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال عرضه روبوتاکسی‌های بدون راننده در شهر آستین تگزاس است.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، تمرکز این شرکت را از خودروهای برقی به هوش مصنوعی و رباتیک تغییر داد، گسترش سرویس روبوتاکسی و پذیرش گسترده‌تر نرم‌افزار کامل خودران آن که زیربنای این فناوری است، برای راهبرد رشد تسلا، کلیدی خواهد بود.

حساب رسمی روبوتاکسی تسلا در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: روبوتاکسی‌های بدون راننده اکنون در منطقه کلان شهری آستین تردد دارند.

این سرویس حدود یک سال است که در شهر آستین فعالیت می‌کند و مشتریان آن گاهی اوقات زمان انتظار بیش از ۳۰ دقیقه را تجربه می‌کنند.

مقامات شهر آستین، اعلام کردند که تسلا حدود ۵۰ وسیله نقلیه در این شهر دارد، اما شرکت وایمو آلفابت بیش از ۲۵۰ وسیله نقلیه در همان منطقه دارد.

ایلان ماسک، ماه مه اظهار کرد انتظار دارد خودروهای کاملا خودران بدون ناظران ایمنی انسانی، پس از عرضه در تگزاس، در اواخر سال جاری گسترش بیشتری در آمریکا پیدا کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این تولیدکننده خودروهای برقی در ماه آوریل اعلام کرد که در حال عرضه تاکسی‌های رباتیک خود در شهر دالاس و هوستون است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.