اسرائیل و لبنان به توافق رسیدند | خبر مهم آمریکا درباره آتش‌بس

همشهری آنلاین پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 09:36
وزارت خارجه آمریکا از توافق اسرائیل و لبنان با میانجیگریاین کشور بر سر برقراری آتش‌بس خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اسرائیل و لبنان با میانجیگری و حمایت آمریکا بر سر برقراری آتش‌بس به توافق رسیده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، دو طرف همچنین توافق کرده‌اند «مناطق آزمایشی» (مناطق تعیین‌شده برای اجرای اولیه توافق) ایجاد شود که در آنها ارتش لبنان مسئولیت کامل و انحصاری کنترل و تأمین امنیت را بر عهده داشته باشد.

پایگاه خبری آکسیوس نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اسرائیل و لبنان بر سر یک طرح برای برقراری آتش‌بس فراگیر به تفاهم دست یافته‌اند.

آکسیوس مدعی شد: اجرای این آتش‌بس مشروط به آن است که حزب‌الله مجموعه‌ای از اقدامات و تدابیر مشخص را اجرا کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.