صدور بیش از ۱۰ هزار سند تک‌برگ در هرمزگان طی نیمه دوم ۱۴۰۴

ایرنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 09:53
بندرعباس - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان با تشریح عملکرد این اداره‌کل در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ گفت: در این بازه زمانی، ۱۰ هزار و ۲۰۰ سند دفترچه‌ای به سند تک‌برگ تبدیل شده است.

علی محمودی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در چارچوب اجرای قانون ساماندهی، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ سند روستایی در استان هرمزگان صادر شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده در نیمه دوم سال گذشته اظهار کرد: در اجرای قانون تعیین تکلیف نیز بیش از ۶۴۰ فقره سند در شهرهای مختلف استان صادر و به متقاضیان تحویل شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان ادامه داد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۴، همچنین پنج هزار و ۲۴۵ سند دولتی به مساحت ۸۴ هزار و ۵۴۰ هکتار در هرمزگان صادر شده است.

محمودی با بیان اینکه در مجموع طی سال ۱۴۰۴، تعداد ۵۰ هزار و ۱۷۲ سند مالکیت در سطح استان صادر شده، تصریح کرد: در این مدت، پنج هزار و ۹۲۹ مورد بازداشتی و پنج هزار و ۷۲۰ مورد رفع بازداشتی نیز در استان به ثبت رسیده است.

وی همچنین با اشاره به نتایج اجرای طرح برون‌سپاری خدمات ثبتی، گفت: ۲۵ هزار درخواست صدور سند از طریق دفاتر اسناد رسمی در نیمه دوم سال گذشته، به ادارات ثبت استان ارسال شده که بخش عمده آن‌ها به صدور سند منتهی شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان با اشاره به وضعیت صدور اسناد اراضی کشاورزی در هرمزگان افزود: تاکنون بیش از ۹۴ درصد اراضی کشاورزی استان تعیین تکلیف و سنددار شده که در همین راستا، برای یک‌هزار و ۱۰۰ قطعه زمین کشاورزی به مساحت ۲ هزار و ۳۴۰ هکتار سند صادر و به مالکان تحویل داده شده است.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان دارای ۱۴ جزیره است، که برای ۱۳ جزیره آن اسناد مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران، صادر و تحویل شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.