صدور سند مالکیت برای بیش از ۲۱ هزار قطعه از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 10:50
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با ثبت و صدور اسناد مالکیت برای بیش‌از ۲۱ هزار و ۹۱۲ قطعه اراضی کشاورزی از سال گذشته تاکنون به مساحت ۱۵۸ هزار و ۳۲۲ هکتار، در زمره استان‌های برتر کشور در اجرای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی قرار گرفته است.

علیرضا دهمرده ۱۴ خرداد در بازدید از طرح های کشاورزی شمال استان بیان کرد: سنددار شدن اراضی کشاورزی یکی از مهمترین برنامه‌های دولت در راستای تثبیت مالکیت، جلوگیری از زمین‌خواری، کاهش اختلافات ملکی و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: همچنین صدور اسناد مالکیت برای اراضی کشاورزی علاوه‌بر تثبیت حقوق بهره‌برداران، زمینه بهره‌مندی کشاورزان از تسهیلات بانکی، حمایت‌های دولتی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از چالش‌های گذشته در بخش کشاورزی نبود اسناد رسمی برای بخشی از اراضی بود که مشکلاتی در زمینه نقل و انتقال، دریافت تسهیلات و اجرای طرح‌های زیرساختی ایجاد می‌کرد، اما با اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات و شتاب‌بخشی به روند صدور اسناد، بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی و اجتماعی این اقدام افزود: سنددار شدن اراضی کشاورزی موجب افزایش امنیت خاطر کشاورزان، رونق سرمایه‌گذاری، حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز می‌شود و نقش مهمی در توسعه پایدار بخش کشاورزی دارد.

دهمرده ادامه داد: سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های گسترده در حوزه کشاورزی، باغداری و دامپروری نیازمند تثبیت مالکیت اراضی برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای است و روند صدور اسناد در استان با سرعت مطلوبی در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.