مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه یزد

ایرنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 12:12
یزد- ایرنا- همزمان با عید سعید غدیر خم، روز پنجشنبه، تعدادی از طلاب حوزه علمیه یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در این مراسم با تأکید بر اهمیت پایبندی به مسیر ولایت و تقوا گفت: خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم که ما را به صراط مستقیم که مصداق کامل آن حضرت علی(ع) است هدایت کرده است.

آیت الله « محمدرضا ناصری » افزود: انسان در مسیر حرکت به سوی خداوند با موانع، مزاحمت‌ها و وسوسه‌های فراوان شیطان روبه‌رو می‌شود و از این رو باید همواره از خداوند بخواهیم که ما را در این مسیر مستقیم ثابت‌قدم نگه دارد و از انحراف مصون بدارد.

وی با تبریک عید سعید غدیرخم تصریح کرد: همه ما باید مراقب باشیم که از صراط مستقیم فاصله نگیریم، چرا که در طول تاریخ افرادی بوده‌اند که از این مسیر منحرف شده‌اند و دچار خسارت و گمراهی شده‌اند.

مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه یزد

آیت‌الله ناصری، ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) را یکی از روشن‌ترین مصادیق صراط مستقیم دانست و گفت: باید در مسیر ولایت ثابت‌قدم باشیم و اجازه ندهیم دلبستگی به دنیا، ثروت و تعلقات مادی ما را از این راه الهی جدا کند.

وی با بیان اینکه شیطان قسم خورده است انسان‌ها را از مسیر خداوند منحرف سازد خاطرنشان کرد: در عید غدیر با امیرالمؤمنین(ع) عهد ببندیم که با هوای نفس مخالفت کنیم و در مسیر حق و ولایت گام برداریم و از این راه نورانی جدا نشویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان تأکید کرد: دستیابی به کمال انسانی و سعادت حقیقی تنها در سایه تقوا، خودسازی و پایبندی به آموزه‌های دینی امکان‌پذیر است.

استان یزد ۴۰ حوزه علمیه و بیش از پنج هزار طلبه دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.