مسوولان پای درد دل مردم؛ پیگیری مطالبات روستاییان در ملایر

ایرنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 14:55
ملایر- ایرنا- حضور میدانی فرماندار ملایر و جمعی از مسوولان شهرستان در روستاهای بخش مرکزی روایتی از خدمت بی‌منت است؛ روایتی که در آن اهالی روستاها بی‌واسطه به بیان نیازها، مطالبات و مشکلات پرداختند.

به گزارش ایرنا؛ حضور مدیران در بین مردم ترکیبی از عمل بی‌ادعا و احترام به داشته‌های انسانی و ظرفیت‌های موجود است، جایی که خدمت، تشریفاتی نیست و میز ارتباطات مردمی، بهانه‌ای برای پیگیری و رفع مشکلات و مطالبات روستاها می‌شود.

در فضایی سرشار از تعامل و همدلی، میز ارتباطات مردمی دهستان ترک شرقی از توابع بخش مرکزی ملایر با محوریت رسیدگی بی‌واسطه به مسائل روستاییان برگزار شد، این رویداد که در ادامه سفرهای میدانی فرماندار ویژه ملایر به مناطق روستایی رقم خورد، میزبان چهره‌های اجرایی ارشد شهرستان بود.

پس از بازدید روستای دشت‌آباد، طجر، علوی، مسجد جامع روستای علوی میزبان گردهمایی صمیمانه‌ای بود که در آن فرماندار، بخشدار مرکزی، رؤسای ادارات، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای دهستان گرد هم آمدند و مسائل و مشکلات بررسی و مورد پیگیری قرار گرفت.

هدف اصلی این نشست، شنیدن بی‌پیرایه مشکلات از زبان مردم و مسوولان محلی بود، دهیاران و نمایندگان روستاها، چالش‌ها و نیازهای خود را در حوزه‌های مختلف (از زیرساخت‌ها تا خدمات رفاهی) یک‌به‌یک مطرح کردند و در سوی دیگر، مدیران دستگاه‌های اجرایی با دقت این درخواست‌ها را شنیدند و ضمن ارائه توضیحات فنی، از برنامه‌ها و راهکارهای عملی خود برای رفع موانع موجود گفتند.

از رفع بی‌واسطه مشکل آب تا تجلیل از سرمایه‌های اجتماعی؛ روایتی از خدمت بی‌منت در ملایر

ارتباط بی‌واسطه با مردم؛ گامی مؤثر در راستای توسعه روستایی

سلسله بازدیدهای علمی و مردمی از روستاهای منطقه «دهستان ترک شرقی» با تمرکز بر روستای دشت‌آباد آغاز شد و مسائل مطرح‌شده در حوزه‌هایی همچون زیرساخت‌های راه، آب شرب و کشاورزی، خدمات رفاهی، اشتغال پایدار و ظرفیت‌های مغفول‌مانده روستایی بود.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر در این بازدید، ارتباط مستقیم و حضور بی‌واسطه در میان روستاییان را کلید طلایی برنامه‌ریزی مؤثر و عادلانه دانست و تأکید کرد: شناخت درست از مسائل و پتانسیل‌های روستاها، بدون سفر میدانی و نشست چهره‌به‌چهره با مردم ممکن نیست و ما در این مسیر، مطالبات را از نزدیک می‌شنویم و برای پیگیری جدی آن از طریق دستگاه‌های اجرایی، نقشه راه تنظیم می‌کنیم.

مقصد بعدی بازدید از روستای طجر علوی در دهیاری این روستا بود، مردم روستا، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا دیدگاه‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

آسفالت و احداث کانال در روستای دشت‌آباد، لایروبی قنات. وجود چاه‌های غیرمجاز در منازل، اصلاح لوله‌کشی آب شرب روستا و نوسانات برق، لایروبی قنات روستای طجرعلوی، خودگردان بودن آب شرب روستا و زیرپوشش آبفا قرار گرفتن، لوله‌کشی و جدولگذاری آب قنات روستا به مزارع کشاورزی، زیرسازی و بهسازی و روکش آسفالت روستا، پلمب چاه‌های غیرمجاز و رفع مشکل منبع آب روستای علوی از مهم‌ترین مشکلات و مطالباتی بود که در این بازدید مطرح شد.

سرپرست فرماندازی ویژه ملایر در جلسه میز ارتباطات مردمی روستاهای دهستان ترک شرقی بخش مرکزی دو اصل کلیدی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نخست «ارتباط مستقیم مدیران با مردم» که فرصتی مغتنم برای شناسایی دقیق مشکلات و تسریع در کارهاست و دوم لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی مؤثرتر است.

از رفع بی‌واسطه مشکل آب تا تجلیل از سرمایه‌های اجتماعی؛ روایتی از خدمت بی‌منت در ملایر

مدیران موظف به پیگیری مشکلات مردم هستند

«سعید کتابی» قول پیگیری مستمر موضوعات را داد و اظهار کرد: رفع مشکلات روستاها با اولویت‌بندی و نظارت ویژه دنبال می‌شود.

وی بر لزوم پیگیری جدی مسائل روستاییان با اولویت‌بندی و نظارت مؤثر بر پروژه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: رسیدگی به مشکلات روستاها از اولویت‌های مورد تأکید رئیس‌جمهور و استاندار همدان است و بررسی این مسائل وظیفه ماست و تمام هدف مسئولان، ارائه بهترین خدمات به روستاییان است.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر افزود: با وجود اقدامات خوب انجام‌شده در سطح روستاها، هنوز مشکلات و اولویت‌هایی وجود دارد که باید در حد امکان و در کمیته برنامه‌ریزی پیگیری شود.

کتابی یادآور شد: درخواست‌ها و مطالبات مردم فراتر از اعتبارات موجود است، اما تلاش می‌کنیم تا حد امکان بر اساس اولویت، نسبت به حل آن‌ها اقدام کنیم.

وی بیشترین درخواست مطرح‌شده در این دهستان را مربوط به آب شرب دانست و خاطرنشان کرد: ملایر بیشترین تعداد روستاها و بیشترین جمعیت روستایی را دارد که کار را سخت کرده و از این رو پیگیری جدی تأمین آب شرب در دستور کار قرار دارد.

فرماندار ملایر با اشاره به وضعیت برق روستاها اظهار کرد: ملایر در پایداری شبکه برق اقدامات خوبی انجام داده و در احداث نیروگاه‌های خورشیدی یکی از شهرستان‌های پیشتاز است.

از رفع بی‌واسطه مشکل آب تا تجلیل از سرمایه‌های اجتماعی؛ روایتی از خدمت بی‌منت در ملایر

ضرورت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در روستاها

کتابی گفت: در این راستا نیروگاه ۱۲ مگاواتی اوچ تپه در این منطقه احداث شده و توسعه این نیروگاهها در سطح شهرستان در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه نقاط روستایی این بخش که بر اثر وزش باد و شرایط جوی دچار قطعی برق می‌شوند باید شناسایی و رفع مشکل شوند، بر مدیریت منابع آب و لایروبی قنوات به‌عنوان یکی از مهمترین درخواست‌های جهاد کشاورزی و اهالی روستاها تأکید کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایربر لزوم نظارت بر عملکرد پیمانکاران نیز تأکید و بیان کرد: لایروبی قنوات روستاهای توتل و دشت‌آباد به صورت ویژه انجام شود.

کتابی با اشاره به اهمیت چاه آب روستای علوی، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر آن شد و بر انجام عملیات روکش آسفالت روستایی و تعریض جاده ملایر به قوزان که در دست اجراست، تأکید کرد.

وی همچنین از اقدامات خوب بنیاد مسکن قدردانی کرد و گفت: با تعامل و همکاری دهیاران و بخشداران، باید بهسازی و بازنگری روستاها با اقدامات ویژه‌تری دنبال شود و از اعتبارات در اختیار نمایندگان نیز در این راستا استفاده خواهیم کرد.

کتابی به دکل‌های مخابراتی اشاره کرد و افزود: اولویت آنتن‌دهی با روستاهاست و پیگیری می‌کنیم که آنتن‌دهی جاده‌ای روستایی نیز انجام شود.

از رفع بی‌واسطه مشکل آب تا تجلیل از سرمایه‌های اجتماعی؛ روایتی از خدمت بی‌منت در ملایر

عدالت آموزشی در همه بخش‌های شهرستان ضروری است

به گزارش ایرنا؛ پایان بخش این نشست، آیین تجلیل از خیرین نیک‌اندیشی بود که در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی منطقه نقش داشتند و از نقش ارزشمند این سرمایه‌های اجتماعی در ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و تلاش‌های آنها برای فراهم‌سازی بستر مناسب تحصیل دانش‌آموزان قدردانی کرد.

افتتاح زمین چمن دبیرستان امام سجاد(ع) اسلامشهر آق‌گل از دیگر برنامه‌های سرپرست فرمانداری ویژه ملایر به بخش مرکزی یود که این طرح در قالب طرح شهید سلیمانی و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

در ادامه این مراسم، فرماندار ملایر از مدارس اسلامشهر آق‌گل، مدارس شهید حسینی‌مقدم و شهید چمران بازدید و وضعیت فضاهای آموزشی مدارس به صورت میدانی بررسی شد.

در جریان این بازدید، موضوعاتی از جمله وضعیت فضاهای آموزشی، کمبودها و نیازهای تجهیزاتی، و همچنین مسائل مرتبط با بهسازی و توسعه زیرساخت‌های مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان ملایر دارای چهار بخش مرکزی، جوکار، سامن و زند و ۲۰۸ روستای دارای سکنه است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.