به گزارش خبرنگار ایرنا، عید سعید غدیر خم روز پنجشنبه در روستاهای جنوبی شهرستان ری حال و هوایی متفاوت به خود گرفتهاند و در بخش قلعهنو، مردم روستاهایی همچون فیروزآباد، طالبآباد، زمانآباد و قلعهنو کبیر با مشارکت گسترده اهالی، موکبهای مردمی در حاشیه جادهها برپا کردهاند تا از رهگذران، مسافران و رانندگان عبوری پذیرایی کنند.
در مسیرهایی که از کمربندی دوم ری به جاده تهران - قم و پل فیروزآباد ری متصل میشود، چادرهای موکبها با پرچمهای سبز و سیاه و بنرهای تبریک عید غدیر برپا شده و عطر چای تازهدم و نذری در فضای جاده پیچیده است. جوانان روستا در کنار ریشسفیدان و بزرگان، از ساعات اولیه روز در تدارک پذیرایی از مسافران هستند و هرکس به اندازه توان خود در برپایی این موکبها سهمی دارد.
یکی از اهالی زمانآباد که در آمادهسازی موکب مشارکت دارد، میگوید: این کار یک حرکت مردمی است؛ همه اهالی کمک میکنند، از تهیه مواد اولیه گرفته تا برپا کردن چادرها و پذیرایی از مسافران. برای ما افتخار است که در چنین روزی میزبان رهگذران باشیم.
رانندگان کامیون و خودروهای عبوری و حتی دوچرخه سواران ورزشی که در مسیر تهران به جاده قم در حال حرکت هستند نیز با توقفی کوتاه در این موکبها با فضای صمیمی و مهماننوازی روستاییان مواجه میشوند.
یکی از رانندگان کامیون در گفتوگو با خبرنگار ایرنا میگوید: دیدن این موکبها کنار جاده خستگی راه را کم میکند. این محبت و پذیرایی ساده اما صمیمی حال آدم را خوب میکند.
به گفته اهالی، برپایی موکبهای مردمی در عید غدیر در سالهای اخیر در این منطقه رونق بیشتری گرفته و مردم تلاش میکنند با همکاری یکدیگر مراسم این عید بزرگ اسلامی را با حال و هوایی صمیمی و سنتی برگزار کنند.
گرمای روزهای ابتدایی خردادماه نیز مانع حضور مردم نشده و پیر و جوان دوشادوش هم برای آمادهسازی و خدمترسانی در موکبها تلاش میکنند؛ صحنههایی که جلوهای از همبستگی و فرهنگ میزبانی و عشق به مولا در میان روستاییان شهرستان ری را به نمایش میگذارد.
شهرستان ری در جنوب استان تهران واقع شده است.













