به گزارش ایرنا، مهدی احمدی آمویی، در رقابتهای قهرمانی آسیا موفق شد در بخش سنتی وزن منفی ۶۰ کیلوگرم مدال طلا و عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند و نام ایران را در میان برترینهای این رشته ورزشی در قاره آسیا مطرح سازد.
این ورزشکار جوان با کسب این افتخار ارزشمند، سهمیه حضور در مسابقات ایندورگیمز ریاض عربستان را نیز به دست آورد.
فرماندار شهرستان لردگان در آیین استقبال از این ورزشکار افتخارآفرین، حمایت از نخبگان و جوانان مستعد را از اولویتهای مسوولان عنوان کرد و گفت: بهرهگیری از ظرفیت جوانان توانمند و نخبه، یکی از عوامل مهم توسعه و تعالی شهرستان به شمار میرود.
مرادعلی داوودی افزود: افتخارآفرینی جوانان استان و کشور در عرصههای مختلف، نماد توانمندی نسل جوان و الگویی شایسته برای جامعه است و باید زمینه رشد و موفقیت هرچه بیشتر آنان فراهم شود.
رییس هیات انجمنهای ورزشهای رزمی چهارمحال و بختیاری گفت: رشته هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) از ۲ سال گذشته در استان فعالیت خود را آعاز کرده و تا کنون بیش از ۲۰۰ ورزشکار در این رشته سازماندهی شدهاند.
پرویز کامکار افزود: با توسعه این رشته و افزایش استقبال ورزشکاران، MMA از هیات ورزشهای رزمی جدا شده و بهعنوان یک انجمن مستقل به فعالیت خود ادامه میدهد.
به گزارش ایرنا، تیم ملی امامای (MMA) ایران، که به نام شهدای میناب و شهدای لامرد مزین شده بود، در رقابتهای قهرمانی آسیا موفق شد با کسب ۱۱ مدال رنگارنگ (۲ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۸ مدال برنز) در جایگاه چهارم آسیا قرار بگیرد.
مهدی احمدی امویی (طلا، سنتی ۶۰- کیلوگرم) را کسب کرد.
این ورزشکار پس از کسب مدال زرین خود، با همراهی افشین هادی چگینی، ریاست فدراسیون انجمنهای ورزشهای رزمی، سکوی قهرمانی آسیا را به صحنهای برای ادای احترام به شهدای میناب و لامرد بدل کرد.
آنها با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، مزین به تمثال رهبر شهید انقلاب و مقام معظم رهبری و با به نمایش گذاشتن کولهپشتی نمادین دانشآموزان مظلوم «مدرسه شجره طیبه میناب»، یاد و خاطره شهدای میناب و ۶ شهید لامرد را گرامی داشته و صدای مظلومیت و ایستادگی مردم ایران را در این میدان بینالمللی طنینانداز کردند.













