۳۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در قم کشف شد

نامه نیوز پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 17:26
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: در اجرای طرح ضربتی مهتاب ، ۳۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در این استان کشف و جمع آوری شد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امید رفیعی مدیرعامل در گفت وگویی افزود: این کشفیات‌ با تلاش همکاران دفتر حراست و عوامل اجرایی این شرکت و همراهی عوامل پلیس امنیت اقتصادی استان طی بازرسی های مستمر به دست آمد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این تعداد ماینر معادل چند صد خانوار به صورت غیرمجاز برق مصرف می کردند ، گفت: این دستگاه‌ها از سه واحد مسکونی مجزا که بدون اخذ مجوزهای قانونی و با مصرف غیرمجاز برق، شبکه توزیع انرژی را تحت تأثیر قرار داده بودند با اعلام و گزارشهای مردمی بلافاصله پس از شناسایی، نسبت به جمع‌آوری و اعمال جریمه قانونی متخلفین اقدام شد.

وی با بیان اینکه برنامه برخورد و جمع آوری ماینرهای غیرمجاز به صورت مستمر ادامه دارد و در دستورالعمل جدید نیز سقف پرداخت پاداش به گزارش دهندگان به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش رسیده است ، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۱۲۱ اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، طرح ملی «مهتاب» یکی از برنامه‌های راهبردی صنعت برق کشور در حوزه مدیریت مصرف، کاهش تلفات و مقابله با برق‌های غیرمجاز است که با هدف تامین برق پایدار، حفظ حقوق مشترکان و ارتقای بهره‌وری شبکه توزیع برق به‌صورت مستمر در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.