علی صالحی، روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: استان یزد به عنوان اولین استان در اجرای طرح محله محوری در کشور مشخص شده و خوشبختانه طبق برنامه زمان بندی شده همه اقدامات انجام و در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: محله محوری در دولت وفاق ملی به منظور تحقق عدالت اجتماعی در همه محلات و مناطق استان اجرایی شده و شبکه ای متصل و منسجم در ارتباط مستقیم با ادارات و ارگانهای دولتی تشکیل شد تا از موازیکاری در مدیریت محلات نیز جلوگیری شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: همافزایی میان دستگاههای دولتی،شوراهای محلی ، ائمه جماعات ، نخبگان ، گروههای جهادی، هیئت های مذهبی،تشکل ها و بسیج محلات باعث موفقیت زیادی در این طرح شده و در حال حاضر نیز شوراهای محلات معرفی و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
صالحی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار یزد در مورد طرح های مرتبط با صرفه جویی نیز مقرر شد تا 20 مسجد در استان یزد در طرح تعویض رایگان موتور کولرهای آبی مشارکت داده شده و در این زمینه اقدام شود.
وی افزود: خوشبختانه شوراهای معرفی شده محلات در طرح محله محوری در برپایی موکب ها در سراسر استان و بخصوص محلات شهر یزد نیز اقدامات بسیار خوبی داشته و بخش مردمی در این زمنیه بخصوص در محلات فهادان ،آبشور ،اسکان و دیگر محلات فعال است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد همچنین در مورد چگونگی ادامه برنامه های فرهنگی و هنری این اداره کل که از قبل اعلام شده بود نیز به ایرنا گفت: با توجه به ابلاغ کشوری همه فعالیت ها در جنگ تجمیلی گذشته لغو شد اما در حال حاضر پیگیر برگزاری آنها هستیم و برنامه هفت سرو در مراسم بعدی به منظور تجلیل و معرفی یک چهره هنری استان یزد برگزار می شود.
صالحی همچنین ادامه داد: در بسیاری از برنامه ها ما هیچگونه فعالیت مستقیم نداریم و فقط نام امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در فراخوان و اطلاعیه ها در کنار دیگر ارگانها درج می شود و لذا در صورت عدم برگزاری برنامه توسط مجری اصلی ، هیچگونه قصوری متوجه ما نیست اما برای برگزاری آنها هر گونه همکاری را داشته و خواهیم داشت.
وی افزود:سعی ما بر این بوده که در اختتامیه برنامه ها از مقامات کشوری نیز حضور داشته باشند و برنامه های پیش بینی شده نیز با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ، قطعا با کمترین هزینه و مراسم های کوچک تر برگزار می شود و طبق برنامه ریزی انجام شده روند بر همین اساس است .
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد همچنین در مورد آخرین اقدامات در مورد جشنواره سمن های برتر استان یزد نیز به ایرنا گفت: معرفی و تجلیل از سمن برتر استان طی یکماه آینده انجام می شود که ۱۳۷ سمن از هزار و ۱۱۵ سمن استان در آن مشارکت کرده و در نهایت دوازده سمن برتر انتخاب شدند.
صالحی ادامه داد: بررسی و انتخاب سمن و تشکل های برتر استان یزد طبق ارسال مستنداتی که خود آنها ارسال کردند و توسط گروه داوری انجام شده و سعی شد تا از سراسر استان سمن های برتر مشارکت داشته باشند.
وی افزود: همچنین در انتخاب و معرفی سمن ها و تشکل برتر استان یزد برای اولین بار بخش نشان فرشتگان نیز مشخص شده و عملکرد سمن های فعال در امور خیری بررسی شده و تعداد هشت سمن نیز در این زمینه تجلیل می شوند و لذا تعداد برگزیدگان به بیست تشکل می رسد که در مراسمی معرفی و تجلیل می شوند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت:جشنواره سمنهای برتر (سبا) در این استان با مشارکت سمن های داری مجوز از استانداری، نمایندگی های وزارت کشور ، فرمانداری ها ، بهزیستی ، ورزش و جوانان ، نیروی انتظامی و سمن های آزاد و سایر نهادها برگزار شد و معرفی برترین های نیز طی یک ماه آینده انجام می شود.
تعداد سازمانهای مردم نهاد استان یزد در طول عمر سه ساله دولت قبل، ۷۰ سمن بوده در حالیکه تنها در ۱۱ ماهه ابتدای فعالیت دولت وفاق ملی، این تعداد به ۴۲ سمن رسیده است.














