کاشت درخت بومی در پارک ملی نایبند به جای مجازات حبس

خبرگزاری مهر پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 17:48
بوشهر-دادستان عمومی و انقلاب عسلویه گفت:فردی که به طور غیر مجاز اقدام به قطع تعدادی درخت کرده بود ملزم به تهیه و کاشت ۲۰۰ اصله درخت بومی در پارک ملی دریایی نایبند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پویا بخشی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای یک حکم قضایی در راستای حمایت از محیط زیست خبر داد و اظهار کرد: در قالب مجازات‌های جایگزین حبس، یک فرد محکوم به تهیه و کاشت ۲۰۰ اصله درخت بومی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست شهرستان محکوم شده است.

وی افزود: بخشی از این درختان امروز با همکاری اداره محیط زیست و در سایت جبیر پارک ملی دریایی نایبند کاشته شد و روند کاشت سایر درختان نیز طبق برنامه ادامه خواهد یافت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عسلویه با اشاره به آثار مثبت مجازات‌های جایگزین حبس گفت: این احکام علاوه بر اصلاح رفتار محکومان، می‌تواند در حفظ محیط زیست، توسعه فضای سبز و ارتقای مسئولیت‌پذیری اجتماعی نقش مؤثری داشته باشد.

بخشی تأکید کرد: دستگاه قضایی در چارچوب قانون، از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس به‌ویژه در حوزه‌های عام‌المنفعه و زیست‌محیطی استفاده خواهد کرد تا ضمن تحقق اهداف تربیتی مجازات، منافع عمومی جامعه نیز تأمین شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.