نواف سلام: مذاکره تنها گزینه نبود، اما بهترین گزینه است

الف پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 18:56
نخست وزیر لبنان با اشاره به مذاکرات کشورش با رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا گفت که مذاکره تنها گزینه نبود، اما به ادعای او «بهترین گزینه» بوده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که واشنگتن، بیروت و تل‌آویو در پایان دومین روز از دور چهارم مذاکرات از دستیابی لبنان و رژیم صهیونیستی به توافقی برای اجرای آتش‌بس و ادامه مذاکرات مستقیم خبر دادند و حزب‌الله لبنان هم تاکید کرد که تا زمان تداوم اشغالگری به مقاومت ادامه خواهد داد، «نواف سلام»، نخست وزیر لبنان امروز پنجشنبه گفت: «مذاکره تنها گزینه نبود اما بهترین گزینه است.»

وی تصریح کرد که از همه طرف‌ها انتظار می‌رود منافع لبنان را ترجیح دهند و هر کس مخالفت کند، مسئولیت عواقب آن با اوست. نخست وزیر لبنان گفت که گزینه مذاکره به معنای حذف امکان روی آوردن به سایر گزینه‌ها به صورت همزمان نیست.

نواف سلام اشاره کرد که مذاکرات آسان نبود و هیئت لبنان با سرسختی رژیم صهیونیستی واجه شد و آنچه لبنان در این مذاکرات می‌خواهد جدید نیست.

نخست وزیر لبنان بیان کرد: «عدم وجود افراد مسلح و سلاح در جنوب لیطانی بر ما تحمیل نشده بلکه تعهد لبنان به هنگام موافقت با قطعنامه ۱۷۰۱ است.»

او گفت که استقرار ارتش لبنان در مناطق آزمایشی در نخستین مرحله حق لبنان برای مطالبه عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی را از بین نمی‌برد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش از این شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز پنجشنبه با تاکید بر اینکه تا زمان تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی، مقاومت به کار خود ادامه خواهد داد، تصریح کرد که خلع سلاح مقاومت عنوان نقطه شروع هر توافقی به معنای زوال قدرت لبنان است. او همچنین نتیجه مذاکرات لبنان با رژیم صهیونیستی را پوچ و تحقیرآمیز دانست.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.